torsdag 24 juli 2014

Svalkande och uppiggande!

Go kväll alla fina!

Nu var det ett bra tag sedan... Jag har varit hemma ett par dagar efter en helt fantastisk båtsemester! Vackert väder, fina miljöer och härliga vänner har vi träffat på vägen längs med kusten.

Dom senaste dagarna har jag tvättat säkert 15 maskiner tvätt men förutom det så har det blivit ett och annat dopp i havet.

Vi gjorde ett trevligt besök hos min mormor igår. Där blev vi bjudna på både lunch och fika. Efter det svalkade vi av oss i Lygnern (en stor sjö med fin strand) i Sätila.

Pojkarna med MormorsMor, Maj. 

Igår kväll hade vi alla "barnen" hemma på middag. Såå kul att vara samlade allesammans!





Idag blev det Hästeviks badet med barnen och min lillebror, Anders. 






Härliga underbara dagar men jag blir rätt så slö i värmen. Det har blivit några svalkande glas Iskaffe emellanåt.

Jag har gjort en god iskaffe med kondenserad mjölk. Uppiggande och läskande på samma gång :-)


Svalkande kaffe med lite söt smak.
Underbart gott dessa sommardagar!
Gör så här till 1 glas;

2 dl starkt kaffe, kallt
1,5 dl mjölk
2-3 msk kondenserad mjölk
0,5 dl is

Mixa allt i en mixer och njut direkt. 

(Jag kör även isen i min mixer men man kan ju annars mixa alla övriga ingredienser och lägga i isen efteråt). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar