söndag 14 juni 2015

Nervarvning..

Sitter här och varvar ner en stund innan läggdags. Det tog ett bra tag att varva ner två stissiga och övertrötta barn efter helgens alla kalas. Men OJ va kul dom har haft! .. Jag också :-)
Innan vårt släktkalas idag så var både Hugo och Robin på kalas hos grannen. Direkt när dom kom hem från det kalaset, var det dags för släktkalas för Robin :-)

Redo för kalas för min stora "lilla" 5-åring..


Vi bjöd på grillade kycklingfiléer marinerade i bl. a
sweet chili och vitlök.

Varmrökt lax och egengjord romsås.
 
 
...Potatissallad, sallad, fetaost, västerbottenost paj
(som ej syns i bild), och lite olika knäckebröd.
 

Tårtorna!!


En glad Robin som njöt av vår "skönsång" innan han fick blåsa ut alla 5 ljusen.



Hugo och morbror Anders tränade balans och styrka på
studsmattan. Skickligt!!

Det har med andra ord varit en fin helg för oss.

Men två hemska händelser denna helg har berört mig MYCKET!

Fruktansvärt med 17-åriga Lisa i Kinnekulle, hur hon har berövats sitt liv. Hur kan detta hända? Det är så tragiskt så det finns inga ord för det. Mina tankar går till hennes nära anhöriga, släkt och vänner <3.

Den andra hemska händelsen denna helg var mer lokal. Den olycka/explosion som ägde rum i Torslanda (vid Brandstationen/Torslanda krysset) i fredags eftermiddag.
Jag körde förbi rondellen intill där med barnen bara 1-2 minuter innan explosionen ägde rum. Vi var på Ica Maxi och handlade. På kvittot står att jag betalade kl. 17.13.
Explosionen skedde 17.22. Jag brukar aldrig vara så sen när jag handlat med barnen på eftermiddagarna. Men det var olika händelser som gjorde att allt drog ut på tiden.
Så jag tror att jag har flera starka änglavakter vid min sida.
Tragiskt med dom som inte överlevde och alla skadade. Också fruktanvärt för alla dom som fick se händelsen.
Tänk på att ta tillvara på livet. Man vet aldrig vad som kan hända imorgon..

Nu ska jag släcka mitt ljus och försöka sova... God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar