måndag 24 mars 2014

Stockholm!


Hoppas du haft en fin helg och god start på denna nya vecka. Nu känns det som Vår i luften. Härligt! 

Min helg har varit underbar!! Bara njutit hela helgen i huvudstaden tillsammans med min man. 

<3
Vi hann med lite shopping;


Track shoe från Acne som jag länge velat ha. Äntligen mina!!



Jag fick en snabbt inbokad frisörtid på Bobbys hårstudio. 
Håret slingades, tonades och toppades. Det var billigare än på min frisöralong i Göteborg. Jag ville ha en kall blond ton i håret och jag blev jättenöjd! 




Vi besökte några mycket trevliga och goda restauranger. Jag kan varmt rekommendera "Un Poco" om du gillar Italiensk mat. 

Jag åt den godaste förrätt som jag någonsin ätit (eller i alla fall topp 3). Tyvärr har jag ingen bild på den för den slank ner snabbare än ögat :-) 
Förrätten hette i alla fall: Tonno alla griglia = Lättgrillad tonfisk, Jalapeno, yozo och tryffelvinigrette. Den bara smälte i munnen och smakerna var helt gudomliga! 

Till huvudrätt blev det "Stekt hängmörad biff, tryfferad talgemulsion och rödvinssky". Till det en bakad aubergine, tomat och parmesan. 


Hit kommer jag tillbaka! 
På lördagen blev det en delikat sushi middag på Berns Asiatiska. Åhh jag smäller av vilken god Sushi vi åt!! 



1. Salmon Nigiri   2. Crispy Spicy Albacore Roll. 

På lördagen gick vi på musikalen Flashdance och den var sååå bra!!! Hanna Lindblad var grym i rollen som Jennifer Beals.  

Här är den klassiska slutscenen på filmen från 1983.  Vem har inte sett den??! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar