tisdag 3 mars 2015

Bollad hit och dit..


Vi trodde verkligen att vi fått ur skiten ur Hugos lilla ben när hans variga sår punkterades i förra veckan. Men icke...
Igår när jag hämtade honom på skolan så hade han haft ont i benet under dagen och det hade börjat blöda ifrån såret. När jag lade om det direkt när vi kom hem. Ingen vacker syn.





Så idag har vi spenderat först några timmar på Vårdcentralen. Där konstaterades att detta måste öppnas upp genom ett kirurgiskt ingrepp. Vi blev därmed direkt remitterade till Östras akutmottagning till kirurgen.
Efter ytterligare X antal timmar sittandes där, kom läkaren fram till att detta inte skulle skäras upp.

Anledningen var;
1. Att man inte ger lugnande medel till barn.
2. Att lokalbedövning inte hjälper. dvs man känner smärtan ändå, och detta ville inte läkaren att han skulle få utstå.

Skitsnack skulle jag säga! ...och det gjorde jag också :-)

Det motsägelsefulla i det hela var att samma läkare bara en halvtimme tidigare blev förvånad att han inte hade fått lugnande i förra veckan då man punkterade hans sår på Vårdcentralen.
Dessutom sa samma läkare, direkt när vi kom, att ett sådant här sår behöver skäras upp och dräneras.

Men efter att denna tagit sig ett snack med sina läkarkollegor (som hon sa), även det konstigt då jag fick i uppgift att det bara var en läkare i tjänst där idag, så konstaterades att han skall äta en annan penicillin i ytterligare 10 dagar och såret förblev orört.

Jag sa verkligen till att detta inte känns rätt och jag bad läkaren att skriva in mina åsikter i journalen ifall det skulle behövas i framtiden.

Så nu är det bara att hoppas på det bästa. Penicillin i 20 dagar på en månad känns inte helt optimalt. Men det viktigaste är ju att han blir bra. Bara orolig för blodförgiftning och annat skit. Men jag får väl försöka tänka positivt.



Irriterande att bollas fram och tillbaka.


På tal om bollas... I morse skapade Hugo egna studsbollar. Ett roligt pyssel som han fick i present när han fyllde år i oktober. Har legat orört längst upp i hyllan tills idag..






Min vän, Katrin åkte och hämtade Robin på förskolan och han fick vara hemma hos sina kompisar, Ebbe och Tigo en stund. Han var jätteglad för det! Kul :-)

Det och studsbollsskapandet var dom enda ljuspunkterna denna skit dag!

...och FEBER + hosta har jag börjat få också... JÄ...LA SKIIIIIIT!!!!


Ska bara gå och lägga mig och dra täcket över huvudet nu... och hoppas på en bättre morgondag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar