fredag 27 mars 2015

Just som jag hade kommit igång..

Då jag äntligen kommit igång med träning och "normalt liv" efter sjukdomar och skador... , så fick Robin den värsta magsjukan han någonsin haft, (och han har ju haft ett antal)..

Jag tränade crosstraining på gymmet i onsdags, ett riktigt gott och hårt pass.
Men senare på kvällen klagade Robin över att han hade ont i magen. Jag tänkte att det berodde på att han ätit för många våfflor. Men icke, icke... Det var bara början av magsjukan och den natten var vi vakna både jag och Martin och sprang i skytteltrafik mellan vårt rum, Robins och badrummet.
Det blev inte många minuters sömn. Stackars Robin! Han var vaken hela natten och låg på golvet och vred sig av smärtor. Han ville inte ens ligga i sängen.
Jag får en extrem ångest av magsjuka, det är en fobi som jag har. Men jag försöker verkligen inte visa det för barnen. Jag är med hela tiden, håller om, torkar spyor och berömmer att dom är duktiga! Men innerst inne håller jag på att svimma, jag blir ett nervvrak och det håller i sig ett bra tag.

Jag har haft båda barnen hemma från skola/dagis igår och idag. Det har inte blivit någon mer träning för mig, har inte orkat helt enkelt :-o


En utslagen liten Robin efter en natt utan sömn.. 

Piggnat till lite och spelar "Fia med knuff" med sin trötta mamma. 

Han har mått bra sedan i går förmiddags, men det är ju 48 timmars karantän som gäller, så tyvärr kunde vi inte följa med på min styvson, Richards 25-års kalas :-( .. Hade verkligen sett fram emot detta  :-(   :-(

Hugo har gjort sig kalas fin och är i skrivande stund på
kalaset.
Jag och Robin har roat oss med att göra tatueringar. Jag gjorde bl. a tatueringsarmband i silver och guld.



Till middag blev det en dundergod smoothie!




Kiwi - och ingefärssmoothie

2 port.

2 dl äpplejuice
2 dl mango fryst
6 st kiwi
2 msk ingefära (färsk)
1 st lime
1 msk sirap agave

Gör så här;
Skala kiwi, skala och hacka ingefära och pressa saften från limen. Mixa ihop alla ingredienser i en blender .

Häll upp i glas, drick & njut!







En sak som gjorde mig på bättre humör idag, var att min "Glossy box" kom. Jag prenumererar på den och varje månad anländer en trevlig box i brevlådan med flera olika smink- och hudvårdsprodukter. Denna glossyboxen var den bästa som jag fått hemskickad hittills.
Jag vill inte avslöja alla produkter som var i den (ifall du som prenumererar på den ännu inte fått den hemskickad). 

Men denna t.ex gillade jag starkt;



Rosa läppbalsam i snygg liten förpackning :-) 

...och så gillade jag ett snyggt läppstift från Make up store mm.  mm. 





Nu ska jag poppa lite popcorn och njuta i soffan tillsammans med min lille prinskorv och TV:n... 


Ha en fin fredagskväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar