måndag 6 april 2015

Påsken

Har du haft en fin Påsk?
Vi har haft en kanonhärlig Påskhelg i Trysil! Det har blivit en salig blandning av skidåkning, afterski, bad, bowling, spel, god mat & dryck, godis samt livliga familjediskussioner :-)
Vi spenderade helgen tillsammans med Richard och Charlotta och deras respektive Linn och Martin.

Det är så mysigt att nu både Robin och Hugo kan åka med mig och Martin i backarna. Robin åker helt själv nu, det gjorde han inte förra året.

På Långfredagen var det en ung herre som hade världens tur! Han hade tur att jag var sååå kissenödigt att jag inte kunde vänta tills att åka ner från backen och gå på toa.
Jag skyndade mig in en bit i skogen nästan längst upp i backen. Precis när jag skulle sätta mig ner, såg jag honom ligga där med ansiktet rakt ner i snön. Helt stilla. Det gick inte att få liv i honom. Jag kallade på hjälp och det kom tillslut ambulans skoter. Martin och två grabbar till försökte lyfta upp honom men han var såå tung ! Tillslut fick dom upp honom och han kräktes rejält. Bra tecken!
Dom kunde sedan åka iväg med honom.
Men jag kan inte låta bli att tänka på vad som hänt om jag inte hade gått in just där i skogen. Kanske någon annan hittat honom? Men troligtvis inte. Han hade i alla fall definitivt inte vaknat själv. Han hade fryst ihjäl.. Usch! Hemska tanke.


Här kommer en bildbomb från helgen;


Gjorde spraytan innan vi åkte.. Ville inte försvinna i snön.
Vit som snö innan :-o


Hugo gjorde en jättefin påskkruka som han gav till mig.
 
 
 


 
Bilen packad och klar för avgång tidigt på torsdags morgonen.
Härlig känsla att ha hela påskhelgen framför sig!


Äntligen på Trysilfjället... Strålande sol!





Barnen hade längtat efter Valle.


Första ölen :-)




Richard och Linn <3
Martin och Charlotta <3
 

AFTERSKI

"Du och Jag"



AFTERSKI igen...
 

Hugo ligger och väntar på "Rydell & Quick"...

 
Jag och Martin <3
 


 
 
 
Gänget samlade.
 
Bowling!
 

 

 


Ägg målning på Påskafton;





Påskägg och skumpa till barnen från Richard och Linn.
 
 
Idag ska vi åka och hälsa på mamma i Hindås. Mamma och Pappa har precis flyttat in i sitt nybyggda hus. Det ska bli så kul att se hur det ser ut nu när det är helt klart :-)
Tyvärr missar vi pappa som var tvungen att fara till Norge i morse  :-( 
 
 
Stor Påskkram till Dig!
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar