lördag 25 april 2015

Bio Draken, Ladies Night och Disco..



Denna veckan har det varit fullt upp (minst sagt).
Aktiviteterna har avlöst varandra, har inte kommit i säng innan 23.30 någon av kvällarna. Men samtidigt gillar jag ju också att ha många bollar i luften samtidigt. Som man bäddar får man ligga.. :-)

I tisdags hade vi utbildning för personalen i "Sparsam körning". Istället för att vara ute och köra med bilar, monterades det upp rattar, växelspakar och pedaler på kontoret. Det kändes nästan som att köra riktig manuell bil. Lärde oss faktiskt en hel del och fick massor AHA upplevelser. Har gått ekodriving några ggr tidigare men man behöver påminna sig om sin körning då och då.
Bara att vi satt på kontoret och körde gjorde att vi sparade hela 114 kg koldioxid!

(Totala sträckan körd i simulator: 56,0 mil (17 personer á 33 km/person )
Med schablonvärdet (för en Svensk standardbil) ger detta följande förbrukning:
56 mil x 0,8 liter/mil = ca 45 liter bensin (motsvarar 114 kg koldioxid) )


Full koncentration bakom rattarna!

I torsdags var jag med Robin och hans förskoleavdelning, på biograf Draken. Farmor, Birgitta följde med också.
Där visade dom upp sin film som dom har gjort och animerat. Den hette "Vår magiförskola" och var riktigt kul att titta på!
Dom har arbetat med filmen under lång tid och nu var det äntligen dags att visa den. Efteråt fick alla gå upp på scenen, blev intervjuade och fick diplom. Så himla kul!

Robin står andra till vänster.

 
 
 

I torsdags kväll var jag inbjuden till "Ladies Night" på Kinnarps Interiör. Massvis med glada, goa tjejer var där. Det bjöds på mumsiga matbitar, dryck och trevlig underhållning!
Flera utställare fanns på plats. Bl. a Fiori Blommor (där Linn arbetar), SATS, Grand Parfymeri, MillaMi, nagelsalong och hårfrisör, mm.mm

Även min favoritkonstnär, Annica Petterson var där med godis förpackade i vackra askar med hennes motiv på.
Vi har 5 av hennes tavlor hemma i vårt vardagsrum och kök. Jag älskar hennes konst! En underbar människa är hon också!


Jag och Annica Petterson.


Här med en annan fantastisk människa som det alltid är fart och glädje i,
Ria Hedström.

Dessa sköna brudar hade jag med mig..Johanna och Emma.
Dom har barn på förskolan och är grannar till mig :-)
 
 


Lasse Kronér var konferencier.
Här med Tommy VD (min  förra chef på Toyota)
 
 
Uno Svenningsson sjöng och spelade!


Jag har också varit arrangör till ett Disco för hela skolan, som ägde rum i går kväll. HAr lagt ner en hel del planering på detta utöver allt arbete och alla andra aktiviteter. Men det var det helt klart värt när man ser hur glada barnen var! 80 sockerstinna barn dansade runt i 2 timmar...
 
 
Kiosken. Godiset köpte jag på Sega Gubben :-)


Alla pengar som blir över från entré och godis försäljningen kommer att gå till skolan och barnen får välja vad dom vill köpa för pengarna. Det har bl. a diskuterats att dom önskar sig utomhus schack (stora pjäser).

Robin fick vara med också eftersom även Martin var med och hjälpte till.. Förutom dansstopp och Macarena, hade vi även Limbo tävling..


Hugo...
 
Robin.


Nu skall jag göra iordning mig. Skall strax åka till Hindås på  mysdag /kväll tillsammans med mamma, pappa och lillasyster Sanna, lillebror Anders och storebror Niclas. Det ska bli sååå mysigt!!


Stor kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar