lördag 10 oktober 2015

Ormtjuserskan..

Godkväll på dig!

Idag har vi tagit det lugnt och skönt.

Det har varit något på G i min kropp nu i några dagar. Men inget som har brutit ut helt. Känner mig trött, orkeslös och har ont i huvudet. Blöder dessutom näsblod titt som tätt, vilket jag aldrig brukar göra annars. Konstigt!

Vi var på 1-års kalas hos underbart goa Harry nu på eftermiddagen! Henrik och Sandra bjöd på helt fantastiskt god mat! Härliga människor och barnen lekte och hade skoj!


Först bjöds det på jordärtskocksoppa.
Barnen älskade soppan! (Jag med såklart.. )


Sedan... en helt makalöst god buffé med pastasallad och
lammköttbullar.



Jag som inte brukar vara så där jätteförtjust i tårtor, fullkomligt
älskade denna tårtan som Sandra hade gjort! 


Uppenbarligen gillade även Harry sin 1-års tårta :-)
...as you can see,,, ;-)
Nu ligger vi alla tre och slappar i pyamas framför TV:n. Martin är ute och har kvalitetstid med sina stora barn i båten.
Vi kollar på en av barnens favoritserier, Pippi Långstrump (hänger fortfarande kvar). Dom gillar skarpt scenen med ormtjuserskan.
Då kom jag på att jag faktiskt har haft två ormar för ett tag sedan. En boaorm och en pytonorm. Barnen hade tydligen inte sett mina ormar, så jag gick tillbaka i datorn och kollade.. Hittade lite nostalgi bilder från 2003 och 2004 på mig och min boaorm, Mimmi. Fick mig ett gott skratt..

När jag bodde i Stenungsund, var jag med i styrelsen i min bostadsrättsförening. En kväll på ett styrelsemöte, tog jag med mig Mimmi (min boaorm) som sällskap. Detta tyckte dom andra i styrelsen var jättespännande. MEN vad har jag på mig???! Eller rättare sagt.. vad har jag INTE på mig?! På ett styrelsemöte med en boaorm runt halsen.. Ha haaaa ... Ja ja jag får väl skylla på att det är 11 år sedan..















Här är Mimmi precis innan jag sålde henne.
Jag tyckte att hon blev lite för stor för korta lilla mig :-o







Barnen tyckte i allafall att det var kul att se bilderna. Gammal Ormtjuserska mamma.

Nu är vi mer än redo alla tre att krypa till kojs.. Så jag säger Godkväll till alla er pigga och Ni som är ute på fest. Men Godnatt till alla andra som är som i min situation, trötta, slitna och halvsjuka...

<3  <3   <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar