tisdag 17 november 2015

T-bax.....

Hej fina vän!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här...Mycket har hänt och mycket händer fortfarande i mitt och min lilla familjs liv just nu.

Vårt hus ligger ute till Salu sedan i lördags och vi letar nu febrilt efter en stor våning i centrala Göteborg.
Ingen mindre yta än vårt nuvarande hus, ingen trädgård men däremot stor balkong eller takterrass är bara några av kraven.
Lägenheten skall dessutom ligga i Lorensbergs området eller nära näckrosdammen, grön områden runt omkring och fin gårdsplan måste det också finnas...

Så..."wish us luck ;-) "..

Här är vårt hus;

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-torslanda-tumlehed-goteborgs-kommun-mosskullestigen-1b-8411375


Anledningen till att vi vill flytta är egentligen många. Men tänker inte ta alla här och nu. Men jag kan ju säga att vi under många år vägt fördelar mot nackdelar, framförallt eftersom vi har två barn som är 5,5 resp. 7 år gamla.
Men den största anledningen som gjorde att jag fick en rejäl spark i baken för bara några veckor sedan, till att börja se mig/oss om efter nytt... var en stor förändring som planeras att utföras på barnens skola. Där dom i dag känner sig trygga. Åtminstone för Hugos del. På Robins förskoleavdelning är det fortfarande ingen trygg miljö...
Men OM denna förändring skulle gå igenom så tror jag att det skulle bli kaos. PÅ RIKTIGT!

Det står lite om vad denna förändring innefattar i Torslanda Tidningen  vecka 46, från ett stormigt möte med sektorchefen samt rektorerna på dom olika inblandade skolorna. HÄR

Sedan vet jag att många av våra vänner, familj och släktingar tycker att det är ett själviskt och egoistiskt steg att flytta in till stan med två barn. Men jag är ÖVERTYGAD om att både vi och våra barn skulle älska att bo där!
VI och barnen älskar kulturen inne i stan, det finns mycket saker att göra, besöka, fina parker, bra privatskolor och mycket mer positivt i vackra, underbara Göteborg!

Vi har dessutom pratat mycket med barnen om detta och dom är positiva och säger att dom tycker det ska bli kul. Naturligtvis svårt att veta hur dom verkligen reagerar eftersom dom inte vet något annat.
Eftersom vi arbetar och fortfarande kommer att arbeta i Torslanda så kommer ju barnen lätt kunna fortsätta att umgås med sina nuvarande vänner. OCH det kanske inte ens blir aktuellt att byta skola OM inte den ogenomtänkta och fullkomligt befängda skolflytten skulle ske.
Ikväll har Richard och Linn varit hemma hos oss på middag. Linn hjälpte mig att fixa till alla färska blommor. För vi ska ha visning av huset redan imorgon. Stort tack Linn! Härligt att ha en svärdotter som är florist. Den bästa floristen dessutom :-)














Till middag blev det Martins underbart goda köttfärssås och spagetti med god sallad till.
....Till efterrätt blev det en av mina favoriter bland "nyttiga" efterrätter;

Citronkräm med nötkrisp och granatäpplen...

 
 
 

Receptet finner du HÄR.

I dagarna har jag hunnit få fräscha naglar hos bästa Sükran Dogan som arbetar på Salong Infinum (Lilla Bommen 6). Jag fullkomligt ÄLSKAR denna mörkblåa färgen. Den heter "Midnight Blue" och är från märket NSI.




Sükran arbetar flitigt (förutom allt arbete med att ge andra fina naglar), med ett projekt som heter "Refugees Welcome to EU".. Gå in och stöd det projektet du också vet ja......

HÄR.





http://refugees-welcome.se/



Nu är det hej och God natt för mig..!


Imorgon -en ny dag med nya möjligheter....

1 kommentar:

  1. Woohoo vad spännande med husförsäljningen, kollade in länken och ert hus lär bli sålt på ett kick, så himla fint och fräscht! Hoppas ni hittar drömvåningen snart nu då :)

    Stor kram på dig!

    SvaraRadera