onsdag 12 december 2012

121212

Hej fina Du!

Har du haft en bra dag i dag den 12/12/12?!

Min dag har varit blandad med både trevliga och mindre trevliga händelser.

Mer trevligt var en god jul lunch på Palace. Mindre trevligt var att bilen var felparkerad (trots att jag i min hast trodde att det var en "godkänd" parkering). Men det var tydligen parkering bara för taxi bilar :-o.
Den skulle tydligen bogseras bort om vi hade kommit tillbaka några minuter senare. Tur i oturen.

Trevligt var att vi mötte tomten..

Skämt åsido.. Vi mötte mormor och Olle.


En otrevlig händelse idag var en incident som inträffade efter dagis.

Min lille Hugo stod inne på toaletten och kammade håret. Sedan kom han ut till mig och såg helt förskräckt ut..
Han hade klippt av sig nästan halva håret : o  Men inte nog med det, han hade lyckats sticka sig på ögat så det blödde lite från det.
Jag blev livrädd för det såg värre ut än vad det egentligen var med ögat.. Men Hugo blev ju jätteledsen och ångerfull :-(

Han hade ställt sig på pallen och kommit åt saxen högt upp i badrumsskåpet. Livsfarligt ju.. Nu får alla saxar gömmas ordentligt. Inte för att jag tror att Hugo skulle göra om det. Men annars kanske det blir Robins tur?!

Men han lugnade ner sig tillslut och vi kunde skratta åt det. Det är ju trots allt bara hår.. och det växer ju ut. Eller hur :-o

Får bara ta och klippa ihop det lite hos en frisör.

Mammas lille Hugo. Nu ser man hans vackra ögon i alla fall!



























Det blev en skön avslutning på kvällen med en god middag och ett glas rött till det.
Idag gjorde jag saftiga färsbiffar med blomkålsmos och råpicklade grönsaker. Jättegott! Receptet finns HÄR.




Nu blir det strax liten vörtbröds macka och te framför tv:n. I morgon blir det upp kl 05.30 för lussefirande på dagis. 

Go fortsatt kväll... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar