söndag 30 december 2012

Sista dagarna 2012..

Hej fina vänner!

Nu är snart 2012 till ända och vi ger oss in ett nytt år. Jag ser mycket fram emot det nya året.  Har du några nyårslöften?
Förra året fick jag dagen innan Nyårsafton för mig att jag skulle springa Göteborgs-varvet och anmälde mig genast.. (har ju sprungit varvet 6 ggr tidigare). Men jag la ner löpträningen eftersom det gjorde så ont i mina höfter (som jag har reumatism i).
Om jag överhuvudtaget skall ha något löfte i år så är det i så fall att lyssna på kroppen mer, vara mer närvarande och inte stressa för små saker.

Vi har varit barnfria sedan i går eftermiddag. Mamma och pappa ville "låna" barnen :-)
Så efter att vi i går lämnade barnen, handlade vi mat och jag gjorde spray tanning. Därefter åkte vi hem och kollade på två filmer. Till middag blev det hämt Thai.

Jag la mig vid 21 tiden och sov ända till 09.30 !!  Helt underbart!

Utvilad och spray-tannad..


I förrgår kväll bjöd våra grannar in sig till oss och vi gjorde middag tillsammans. Det blev en försmak på Nyårsfirandet...

Hummer gratinerad med vitlök, smör och persilja, toast skagen och till middag: kräftstjärtar marinerade med vitlök och chili tillammans i en stor wok med nudlar, sockerärtor mm. 

...och en hel del champagne och vin till detta. 

Det var väldigt gott och trevligt OCH spontant.... men natten blev sen...

Så sömnen som jag fick i natt var väldigt välbehövlig!

Patrik förbereder hummern..



Hummern klar för gratinering.


Toast skagen och gratinerad hummer till förrätt!



Woken gjordes i en stor Muurikka (stekplatta). 


Jag och Liselotte.


När barnen kommer hem ska vi nog ta och dansa ut granen och alla julsaker.. Vet att det är ganska tidigt men nu vill jag ha ut julen och få lite Nyårs fint härhemma. 



Puss & Kram! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar