måndag 3 juni 2013

Dagens...


Denna afton blev det Lax med citron- och broccoli couscous till middag. Denna rätt kan jag varmt rekommendera. Både gott, nyttigt och lättlagat. HÄR finns receptet.




Efter middagen åkte jag till gymmet och körde ett pass Bootylicious (mage, rumpa, lår) följt av ett härligt Zumba pass. Känns riktigt skönt i kroppen nu. 


Sedan blev det en lång, mysig nattningsstund med barnen. Vår rutin ser ut så här; När dom ätit kvällsmat, tvättat och borstat tänderna, läser jag saga tillsammans med dom. Sedan brukar alltid jag ligga bredvid Hugo tills han somnar och Martin ligger vid Robin. 

Hugo har börjat få väldigt mycket tankar och funderingar. Just nu funderar han kring livet och döden (lite sorgligt men ändå viktiga tankar att få svar på). Han ställer såå mycket frågor och vill prata länge om allt han undrar om. Det är mysigt. Men jag blir påmind om hur stor han börjar bli. Min "lille gosse".  

Han undrar bl. a vad som händer när jag och "pappa" dör? Vem ska passa honom och Robin då? Varför dör man när man blir gammal? Med mera mm...
Massa frågor och jag försöker ge honom pedagogiska svar. Men vissa frågor finns det ju inte svar på 
:-o


Avslutar denna kvällen med en helt amazing låt och en helt enastående röst. Bruno Mars -When I was your man. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar