torsdag 6 februari 2014

Bananpannkakor.

På torsdagar äter vi alltid pannkakor härhemma. Oftast med ärtsoppa som "förrätt". I dag gjorde jag dom traditionella pannkakorna till barnen. 

Men till mig och Martin lagade jag superenkla, dundergoda OCH nyttiga banan pannkakor.

Egentligen skall det väl vara färska bär till men det hade jag inga
hemma, så det fick bli en lite onyttigare variant - jordgubbsylt.

Himmelsk gott kan jag lova! 

Så här gör du 4-6 små pannkakor (ca 15 cm i diameter); 

- Mosa 2 bananer i en skål.
- Knäck 4 ägg över bananerna i skålen.
- Vispa ihop till en smet. 
- Tillsätt ca 1 tsk vaniljpulver. (eller färsk vanilj)
- Stek i smör eller kokosolja. (jag använde kokosolja). 

Servera med färska bär, riven vanilj eller som jag jordgubbsylt. 

Eller ät dom som dom är. Jättegott det också!  

Om du bara gör till dig själv tar du bara 1 banan, 2 ägg och 1/2 tsk vanilj. 


Detta vaniljpulvret använder jag ofta. Finns på Ica.
Det passar perfekt också om man vill ha vaniljsmak i
naturell eller turkisk yoghurt
(som är nyttigare än vaniljyoghurt).
Det innehåller inget socker, inga färgämnen och inga tillsatser.

Vad tycks om mina nya snygga naglar förresten? ; 

Stephanie som arbetar på lillasyrrans salong, Nail Shape gjorde dom
på mig :-)
Glittrigt bronze = snyggt! 


Ha en fin fortsatt kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar