söndag 21 december 2014

4e advent.

Hej på dig min vän! Hoppas allt är bra med dig denna fjärde advent, dan före dan före dan före dopparedan :-)

I morse fick Robin tända det fjärde ljuset.




Här är det fint.
Men jag har lite hosta och konstiga kliande eksem på kroppen, förmodligen biverkningar av min nya medicin. Känner också att jag har tappat lite mer hår än vanligt denna veckan.
Men jag har ingen värk :-), så idag sprang jag för 3:e gången denna veckan tillsammans med min granne, Johanna.
Vi känner oss grymt stolta och glada över att vi tagit oss i kragen och gett oss ut i det gråa, blöta och ruggiga vädret.
Efter löpningen och en skön dusch, gick vi över till grannarna och jag och Johanna drack två stora koppar av min goda hemmagjorda glögg.
Barnen hade en musikföreställning för oss under den trevliga fikastunden.

Robin på elpiano och Max på elgitarr. 



Vi har också hunnit pyssla lite i helgen. Tagit in kottar från skogen. Målat dom med silverfärg, sedan penslat med klister och strött över massor med glitter. Dessa har vi sedan dekorerat ljusstaken med i vardagsrummet. Det blev glittrigt och fint! 



Jag har fått konstiga röda prickar (utslag) i ansiktet. En av dom mitt på näsan. Det är inga finnar eller plitor utan bara röda små prickar som är svåra att sminka över. Retligt! Men det är väl en del konstiga saker som händer i kroppen nu när jag tar denna starka medicin. I morgon är det dags för spruta nr 2
:-o



Till middag gjorde jag två plockrätter . Recepten hittade jag i Icas senaste Buffétidning. Dessa var helt magiskt goda så nu har jag ytterligare två receptfavoriter när det gäller lite mer "juliga rätter".

Brynt brysselkål, pancetta och Gruyére;









Robin var väldigt förtjust i maten! Kul eftersom det är lite annorlunda
smaker. Men Hugo var inte lika förtjust. Han åt några grönkål,
sedan var det bra. 

Nu har vi kollat på Julkalendern för andra gången idag. Jag tycker den är jättebra och har inte missat en sekund! Nu är det spännande... Ska dom hitta skatten och rädda orkidé kusten?? Jaa, det tror jag. Men hur med alla dessa hinder på vägen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar