onsdag 10 december 2014

Vi kom inte undan!

Jahaa,,, så vaknade jag i morse av en kräkande Robin i sängen. Vi kom alltså inte undan denna gången heller. Detta trots att jag haft barnen hemma från skola och dagis, tvättat händerna ofta, bytt kläder ofta, mm. mm
Men slutsatsen är att ; Det går inte att komma undan från denna hemska magsjukan.

Han har spytt 7 gånger efter att han vaknade klockan 6. Men nu var det en timma sedan sist. Håller tummarna!!


Jag har fått en del tips både för att "Mota Olle i grind" och för att lindra när "Olle redan öppnat grinden".

Alla dessa tips har vi följt idag och hoppas dessa hjälper;

När magsjukan redan har brutit ut; 

Blanda 1 tsk socker och 1 krm salt i ett stort glas kokt vatten. Pressa saften från en kvarts citron och drick.
Magen lugnar sig på en kort stund.

Robin har fått i sig hela glaset och verkar piggare redan. Dessutom tyckte han att det var godare än saft. Toppen!!

Huskurer för att motverka magsjuka: 

- ÄPPELCIDERVINÄGER, ca 1 msk varje morgon i ett glas vatten, ska hålla magsjukan borta.

- Det sägs också hålla magsjukan borta om man dricker vatten och äter sockerbitar.

- En annan grej som jag brukar köra när barnen fått magsjuka eller när jag hör att det går magsjuka på skolan/dagis, är att stoppa i mig 7-10 hela vitpepparkorn varje dag. 


Tack Katrin för alla tipsen! 




I går kväll var jag och Martin på ett väldigt mysigt Julmingel på Hagabadet. Det bjöds på massvis med champagne, goda mumsbitar, trevliga människor, trubadur och en vacker simuppvisning i den (i mitt tycke) finaste simhallen som finns - Ägget. 

Charlotta var hemma hos oss och passade barnen och sov över.

Jag blir såå sugen på att teckna medlemskap där. Dom har ett jättestort utbud av Yoga och även Hot Yoga i en mysig sal med 30-35 graders värme. Tror att det skulle göra gott för min kropp!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar