fredag 29 maj 2015

Det blir inte alltid som man tänkt...

Halloj!

I natt vaknade jag av en febrig liten Robin bredvid mig i sängen. Så idag är jag hemma med honom. Ingen mer feber än så länge så hoppas den inte kommer tillbaka!
Jag skulle egentligen gått på ett frukostseminarie om stress i morse men det fick jag ju tyvärr ställa in. Hade verkligen behövt gå på det och få lite tips och information om stress då både min kropp och hjärna är stressad.
Har fortfarande värk i huvud, axlar och rygg.

Jag försöker att massera nacke och axlar med relaxoljor flera gånger om dagen, jag använder varm vetekudde och dricker lugnande te på kvällarna. Jag får akupunktur, och går till naprapat en gång i veckan. Jag har bokat av massa aktiviteter som jag varit inbokad på. Men ändå stressad.

Mest av allt hade jag sett fram emot denna helgen som vi tänkt spendera i båten på Käringön med våra vänner Familjen Lundgren. Men nu vet jag inte alls hur helgen kommer att se ut. Dessutom ser ju vädret inte ut att bli direkt båtvänligt.

Det mest avkopplande för mig just nu är att vara ute i båten och bara vara. Se barnen fiska krabbor, spela spel, äta god mat, lägga mig tidigt och sova länge på morgonen.

Igår kväll gjorde jag min årliga "Baby foot behandling". Så om ca 14 dagar har jag baby fina fötter :-)



Denna är verkligen grym!
Men man flagar mycket efter ca 3 dagar innan fötterna blir
lena och fina.
 
Dra över ett par strumpor över påsarna så att "gojjan"
gottar in sig riktigt ordentligt.  Sitt med fotinpackningen i 1
timma. Skölj sedan av fötterna med mild tvål.

 
Jag ska visa före och efter bilder när fötterna är färdigflagnade.

I går fick jag min glossybox. I den var det en hel del bra produkter. Alltid lika spännande varje månad när boxen dimper ner i brevlådan :-)
Men tyvärr är jag allergisk mot en av månadens produkter, en ögonbrynsfärg. Jag tål inte P-fenylendiamin som finns i en del hårfärger, bl. a i denna.




Vill du ha den? I så fall skickar jag den till dig. Skicka adressen till mig i inkorgen på FB.


Nästa box som kommer i juni är designad av Carolina Gynning. Jag älskar hennes konst!

Jag hennes bordsunderlägg, en underbar sidensjal med motivet (Slice of Life) och fick även en av hennes kuddar från underbara vänner för ett tag sedan.

Jag fullkomligt älskar denna kudden! Lyser upp den beiga tråkiga soffan.



Jag gillar hennes konst mycket för att den (i min mening) är så motsägelsefull. Motiven är ganska sorgsna men färgerna så glädjefulla och varma! Påminner lite om livet som kan vara både väldigt glädjande men ibland inslag av svåra och jobbiga stunder.


Önskar dig en riktigt fin fortsatt fredag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar