torsdag 26 september 2013

Toppen på toppen.


Jag har två nya favorit toppingar på mina sallader. 1. Furikake och 2. citron rapsolja. MUMS!

Furikake är en blandning av svarta & vita
sesamfrön, norialger och japanska svartvinbärsblad.
Den köper jag på hälsokosten men den finns säkert
i vissa välsorterade mataffärer.
Citron rapsoljan är från Sverigeskafferiet.



En annan favorit är Pauluns Supergröt med tranbär, hasselnöt och mandel. 
Den blir godast av att laga till på spisen. Alltså inte lika god att laga till i mikron (tycker jag). 
Dessutom blandar jag i kanel och klippta katrinplommon också. 




God start på dagen som känns gott och länge i magen :-)


I kväll har jag och pojkarna varit själva, Martin är på "Herr kväll". Jag tänkte att det skulle bli en sådan där mysig, lugn och skön kväll tillsammans med mina små troll ungar. Men icke, icke.. 

Dom har varit sååå trötta och griniga. Bråkat och skrikit. Jag försökte lugna dom med allt möjligt, pannkakor, läsa saga, kolla film men inget funkade. 
Tillslut fick jag ett "bryt" och bara skrek rakt ut. La mig på soffan och bara tittade i taket länge. Då blev dom lugna en stund minsann. Dom undrade vad som tog åt mamma :o
Men sedan började det igen... och slutade med att Hugo somnade helt utmattad sittandes i sin säng utan att vi ens sa Godnatt. Usch, det känns jobbigt i hjärtat när det blir sådana kvällar. 

Nu ska jag strax lägga mig och läsa och varva ner.. Men först ska jag köra mina 100 squats (knäböj) 
Inspirerad av Johanna Toftby :-) 

Jag har kört 100 squats varje dag i nu 25 dagar. Så nu är det 75 dagar kvar.. Målet är alltså 100 squats/dag i 100 dagar. 

Det är verkligen grymt bra träning (utöver den vanliga träningen). Man behöver ju inte göra alla 100 på en gång. Man kan dela upp det under dagen. 
Jag kör oftast 50 st på morgonen och 50 på kvällen. 

Envis som jag är körde jag även när jag var febrig i helgen men då blev det mesiga, halva squats och väääldigt lugnt tempo. Dessutom gjorde jag bara 10 st åt gången. Men jag gjorde ju dom ändå :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar