tisdag 10 december 2013

10 000 på 100 dagar!

10 000 squats har jag gjort på 100 dagar. Det var den 100:e dagen idag :-)

Jag tycker nog att rumpan har blivit en aning mer välformad men framförallt har jag blivit mycket starkare i benen och ryggen.
Det känns riktigt bra! Jag ska nu vila från squatsen i en vecka, sedan kör jag på i 100 dagar igen.

Jag har tyvärr ingen bild på första dagen. Dessutom har jag olika träningsbyxor på dessa bilder. Men skillnad är det i alla fall.

Dag 29.

Dag 100 (idag). 
"Plankan" som jag kört i 30 dagar,  avslutade jag i lördags. Även den ska jag köra igen (30 dagars schemat). Men vilar en vecka först :-) 


Robin har varit jättetrött efter förskolan dom senaste dagarna. Han har slocknat i min famn, helt utmattad. Mammas lilleplutt! 
Det tar på den lilla kroppen med allt som händer på förskolan nu inför Jul. Det är mycket julpyssel, övning inför lucia uppvisning och idag har dom klätt granen mm. 





Idag gjorde jag en väldigt enkel men lättlagad middag. "Stinas ugnskyckling", ris, broccoli och currysås. 

Ett tips: Lägg en klick mango chutney i currysåsen så får den lite extra
sting och god smak. 


Nu har jag tänt ett av favoritdoftljusen - "Sparkling Cinnamon", underbar juldoft! 

Te och TV väntar..  God Kväll!




2 kommentarer:

  1. Du är så duktigoch inspirerande med din träning. Min har dessvärre legat nere,pga förkylning och feber några dagar, men så köpte min man en crosstrainer så nu finns det inga ursäkter för att jag inte kommer iväg till Sportlife ;-)
    Ja, det är mycket intryck för de små så här innan jul, märker det på både lill-Anna och även Knut att de somnar gott och rätt tidigt varje kväll.
    Middagen såg mycket smarig ut och det måste jag testa med lite chutney i currysåsen, låter görgott!
    Ha en fin torsdag!
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack Anna!... och jag blir grymt inspirerad av din fina blogg och alla dina goda recept etc.. Bra med en crosstrainer! Nu finns det inga ursäkter, bara att köra :-) Behöver ju inte köra så länge varje dag. Det är regelbundenheten som räknas!! Ha en fin Lucia! Stor Kram

    SvaraRadera