torsdag 19 december 2013

Julstämning, men dessa j....la bakterier hänger stadigt kvar!!

Jag var hemma med Robin i måndags och i tisdags då han hade feber från och till från söndag till måndag.
I onsdags fick han gå till förskolan (eftersom han inte hade feber på hela måndagen) och var pigg. 
Det hade gått jättebra på förskolan igår! Vi var bjudna på middag hos mina svärföräldrar igår kväll så vi åkte direkt dit från jobb/förskola.
Väl där märkte jag att hans halsmandlar var jättesvullna och han var hesare än vanligt. Han är i normala fall väldigt hes i rösten men nu kraxade han fram orden. När han gapade så såg man nästan inte ner i svalget så stora var mandlarna (och är fortfarande). 
I natt har han haft svårt för att andas genom halsen. Jag har knappt sovit en blund. Bara legat och tittat/lyssnat på honom. Det har låtit som han haft andningsuppehåll från och till. Riktigt otäckt!

Så idag blev det återigen läkarbesök. Det visade sig på Streptocker. IGEN! Så nu får han ta antibiotika i ytterligare 10 dagar. 
Han fick dessutom ta prover för körtelfeber som vi får svar på imorgon. Då ska han även ta andra prover. 

JAG BLIR SÅÅÅ TRÖTT PÅ DESSA BAKTERIER !!!! 

Själv har jag varit helt slut i flera dagar och känner att det är något i kroppen. Eller så är jag bara allmänt trött. Vet inte.   

På Vårdcentralen (för ??? gången detta år). Tappat räkningen.

Hugo är hos min mamma och pappa och blir ompysslad tills i mon eller lördag. Han tycker det är riktigt mysigt att vara där!


Igår kväll fick jag i alla fall riktig julkänsla för första gången i år! Vi var bjudna på middag hos Thore och Birgitta (mina svärföräldrar). Såå härligt och stämningsfullt! 
Granen var på plats, klädd och lyste fint. Julmusik, glögg, pepparkakor med ädelost, dadlar med brieost mm. mm.. 









Himmelskt god fiskgratäng!! 

"Farmor" Birgittas goda chokladkaka...

...och knäckig rabarberpaj! 


När vi kom hem möttes vi av en lysande Julbocken Bruse :-)



 Hoppas du får en fin fortsatt torsdagskväll (trots regnrusket). Tänk att nu är det bara 4 dagar kvar till Julafton! 

På lördag är det "Vintersolståndet". Det är då det vänder och blir ljusare och ljusare igen :-) 


1 kommentar:

  1. Usch och fy Carro! Att ni aldrig blir friska! :-( Så har vi haft det här hemma också det sista, nu hostar lilltjejen igen så jag bara går och väntar på att julen ska bli en "sjukjul" igen. Hoppas penicillinet funkar snabbt på Robin så han mår bättre snart. Vet precis hur otäckt det är när andningen blir påverkad. Noah håller precis på att avsluta sin andra kur. Kramar till er alla!

    SvaraRadera