fredag 6 december 2013

FREDAG!!

Hoppas du haft en fin fredag!

Min började si så där. Vår studsmatta hade blåst över grannens bil i natt. Det var ingen rolig syn :-( 
Bilen blev bucklig och studsmattan är inte längre hel. Dumt av oss att inte ha monterat ner den eller spänt fast den ordentligt. Men eftersom den väger ca 250 kg trodde jag aldrig att den skulle blåsa iväg. 



Resten av dagen har varit bra, riktigt bra! Jag har fått mycket gjort och dessutom fått in ett styrkepass och läkarbesök med Hugo. 

Hugo har varit snuvig och harklig i över 2 månader. Ingen feber eller så men väldigt snuvig. Eftersom både jag, Robin och flera av Hugos kompisar, har fått bakterier (halsfluss, bihålsinflammation etc), så började jag misstänka att det kanske är Hugo som är smittbäraren. Han har tidigare burit omkring på olika bakterier utan att bli riktigt sjuk, bara "halvsjuk". Så idag bar det iväg till läkaren med honom och massor av olika prover togs. Allergiprov, halsprov, näsprov, sänka etc. 
Det visade sig att han har bakterier i näsan. Så nu har även han fått penicillin. Dom övriga proverna får vi svar på om 1-2 veckor. 





Har även hunnit med mina 100 squats (dag 96 idag) och slagit mitt rekord hittills i "Plankan". 4,5 minuter (270 sek) körde jag idag (dag 29). 

Jag filmade det så du kan hänga på om du känner för en sista liten fredagsansträngning så här innan fredagsmyset; 



Just nu doftar hela huset pepparkakor. Vi har precis gjort klart årets pepparkaksbak!







När barnen är nattade ska vi kolla på Idol finalen. HEJA ELIN!!! Hon är helt GRYM!!! 

Ser fram emot morgondagen då vi ska ha vår årliga traditionsenliga sk "Julshoppingshelg" i Göteborg med goa vänner.
Det blir lunch, Julshopping, middag och övernatting på Hotell Avalon. Barnen skall vara hos mina föräldrar. 
Det ska bli såååå trevligt! 

GOD HELG!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar