lördag 31 maj 2014

Grisknorrar, ballong vovvar och grannbesök..

Idag har det varit en riktig pyssel mysdag!

Vi håller på att förbereda inför morgondagens kalas för våran blivande 4-åring. Han hade önskat sig den klassiska leken "Knorren på grisen" så vi har pysslat ihop 13 grisknorrar med piprensare och häftmassa.
Dessutom fick vi lite extra energi och gjorde ballong hundar :-)



Färgglada grisknorrar. 



Vi har också testat dom blinkande iskuberna som jag köpt för att ha i saftkannan på kalaset. 




Köpte dessa på Tradera för 32 kronor inkl. frakt :-) 


Igår bjöd vi grannarna på grillmiddag. Väldigt trevligt! Jag hade fått fint älgkött av min morbror Thomas som vi grillade. Det blev gott! Sedan brassade vi även på lite fläskfilé och goda Härryda korvar. 
Till det gjorde jag en pastasallad och två olika kalla såser. 



Efter middagen badade barnen. 



Dom två minstingarna, bästisarna Robin och Max, somnade så här gott i soffan efter middag och bad; 

Kärlek <3

Nu ska vi åka en sväng till affären. Jag blev såå sugen på Jordgubbar efter att jag pratade med min mormor som fyller år idag. Hon käkade jordgubbar när jag ringde,,, så nu bara måste jag ha det :-) 

GRATTIS ÄN EN GÅNG MORMOR!!


Hej svejs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar