torsdag 8 maj 2014

Karlovy Vary

I helgen är det dags för årets Syskonträff!  Imorgon flyger jag till Tjeckien med lillebror, Anders, storebror Niclas och lillasyster Sanna :-) . Niclas ska flyga oss i sitt lilla plan. Så jag känner mig både upprymd och en gnutta nervös. Det ska bli väldigt mysigt!!

Vi kommer att flyga till Karlovy Vary. Det är en pittoresk kurort med varma bad i bergen i nordvästra Tjeckien (nära gränsen till Tyskland).

I staden finns varma källor vilkas vatten pumpas upp i olika brunnar där man själv kan ta och dricka ur karaktäristiska muggar. Vattnet har en temperatur av 30 - 65 grader och det doftar svagt av svavel och ruttna ägg. Vattnet sägs vara bra mot magåkommor.

Jag kollade prisnivån och det är inte dyrt att leva där.

- En måltid (3 rätter för 2 personer medelklass restaurang) kostar 170 kr.
- En 50 cl öl kostar 9 kr.
- En flaska vin (medelklass) kostar 33 kr.

Det ska också finnas ett stort utbud av spabehandlingar för en billig penning :-)

Detta kommer att bli GRYMT!!






Visst ser det vackert ut?!

Men skulle det bli riktigt dåligt väder där så har brorsan reserverat sig för att flyga oss någon annanstans i Europa. Vi styr kosan mot solen :-)

I kväll har jag, Martin och Robin varit med Hugo på hans fotbollsträning. Det var pisseblött. Så det blev ett varmt bad direkt när vi kom hem och sedan somnade dom stenhårt i soffan båda två samtidigt :-)

Min stora fina fotbollskille <3


Höfterna är nu nästintill ok. Inflammationen har dämpat sig rejält och det värker inte lika mycket. Så himla härligt!

Nu PACKA! 

Stor Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar