söndag 30 november 2014

Denna första advent helg..

...har vi hunnit med en hel del roligt :-)

Vi har solat och njutit på en strand inomhus med 29 gradig värme, till ljudet av härligt vågbrus. Bästa ljusterapin. Vi var helt själva i lokalen.





Jag fick en helt otrolig skön halvkroppsmassage på stranden; 




Lokalen ligger i Kungälv och heter "Sol och sand". Kan starkt rekommenderas! 


Vi åkte sedan tillsammans med Richard och Linn, till min mormor för att välja ut vår julgran. Vi hittade en stilig gran och även lite annat att plantera ute i krukorna på trädgården. Jag fick en massa tips av Linn som är florist = grym på blommor och växter :-) 

Därefter begav vi oss vidare på middag hos Familjen Hallberg i Stenungsund. Det blev en väääldigt trevlig kväll med skratt och massor av god mat och dryck. Till efterrätt serverades denna vackra tårtan som var helt obeskrivligt god. Den innehåller grädde blandat med lemon curd, maräng, salt lakris på toppen och färska blåbär och hallon. Mmmmm..  



Robin är förtjust i Axels rullstol så han spenderade en stor del av kvällen med att åka runt i denna. Han hade matchat den bra med sin T-shirt med eldflammor :-)




I morse tände vi första ljuset... 



Vi har städat och fixat med alla ute växer på trädgården och altanen. Ska visa dig bilder imon, det blev såå fint! 
Hugo har varit på kalas på Aeroseum (Säve). 

Mina svärföräldrar, Thore och Birgitta kom till oss på eftermiddagen för att hjälpa till och tappa upp min hemmagjorda glögg. Den har stått i mer än 8 veckor så idag var det dags.. 




Druckit glöggen, första koppen för i år. Kan säga att den var mycket njutningsfull. ..och stark :-o 



Jag bjöd på bacon inlindade lövbiff rullader i gräddsås, potatis och sallad. 
Till efterrätt stekte jag röda äppelklyftor tillsammans med rörsocker, kardemumma, kanel och riven citron. Till det blev det vaniljglass blandat med malen kanel. Gott va det också. 




En tipp topp tipp topp tipp e tipp e tipp tipp topp helg! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar