torsdag 6 november 2014

Mindre trevligt.


I kväll var jag uppe på vinden för att hämta ner Halloween kläder (vi ska nämligen fira Halloween nu till helgen, istället för förra helgen).
Då jag kände en otäck lukt, tog jag en titt på lilla musfällan. Däri låg en vääldigt död mus :-o 

Usch och fy för den lilla stackaren. Vet inte hur länge den legat där men det luktade inte kalas direkt. 

Innan jag tog ner musen för att begrava den vid berget utanför vårt hus, fick jag ta på mig skydd för näsan, munnen och händerna för jag stod inte ut med stanken. 

Jag sa inget till barnen, ville inte att dom skulle se den. Men det gick ju inte att dölja, dom tyckte ju att mamma såg rätt konstig ut och undrade vad jag hade i handen. 

Hugo tyckte jag såg rolig ut, så han tog kort på mig :-) 






Nu sover barnen sedan en stund tillbaka. Vi har haft en väldigt mysig kväll (förutom mus incidenten). Tända ljus, myskläder, god middag och bara slappat.

I kväll ska jag försöka att lägga mig i tid. Jag har haft jättesvårt att vända på dygnet sedan semestern förra veckan. Har inte kommit i säng förrän vid 23-24 tiden dom senaste dagarna.. 

Men först ska jag njuta av en stor kopp rogivande kvälls te med en klick manuka honung i. 





Ha en fin fortsatt kväll och ta hand om dig! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar