fredag 2 januari 2015

Gott slut och god start...

Hej min vän!

Hoppas du fått en god start på det nya året och att du fick ett trevligt slut på det förra !

Det fick jag! Vi hade den allra bästa nyår man kan tänka sig!

Besök av Familjen Hallberg och det blev en underbar eftermiddag, kväll och Nyårsdags morgon :-)




....trots att jag var fastkättrad kring spisen ett bra tag!




... även Robin var fängslad en stund :-)





Jag och Malin. 


Efter middagen badade vi hela gänget :-) 

Igår var det en lugn dag. Vi var bara hemma och myste framför brasan. Men idag trotsade jag och Johanna blåsten och tog våran 5 km löprunda. Trodde jag skulle blåsa bort vid havet men lyckades hålla mig kvar. Kanske tack vare alla dom extra Jul- och nyårs kilona  ;-) 

När vi kom hem började jag göra kvällens middag. Till det tog jag ett helt underbart gott glas vitt vin! 




Detta bara måste jag rekommendera. Såå gott! 
Till middag blev det Flickornas Fisksoppa. Istället för kräftstjärtar tog jag räkor (då alla kräftstjärtar var slut på Ica) . Denna blev vi bjudna på hos våra vänner Claes, Karin, Gustav och Elin för några dagar sedan och det är den godaste fisksoppa jag någonsin ätit. Faktiskt... och enkel att göra. Prova den!
Flickornas Fisksoppa med hemmagjort fröknäcke. 



Nu är det dags att natta barnen. God kväll! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar