söndag 25 januari 2015

Händelserik och kul!

...Det är två ord för denna helgen om jag skall sammanfatta den. Händelserik och kul.

I fredags startade vi helgen med varsin 14 ! bitars sushi, grön och svart sjögrässallad från Sushi Yama.  Till det ett gott vitt Chablis vin.




I lördags kunde barnen ÄNTLIGEN bygga sin efterlängtade snögubbe. Äntligen tillräckligt mycket snö :-)



Efter lunchtid fick vi besök av våra Kungsbacka vänner, Familjen Carlson.
Jag och Tina har varit vänner sedan vi var bara ca 2-3 år "gamla". Det är så underbart kul att vi fortfarande är så goda vänner. Vi har alltid så himla kul tillsammans och även parvis. Barnen synkar också så himla bra ihop.

Först startade jag och Tina med en joggingrunda i snön. Det är en utmaning att springa terräng i snöunderlag kan jag lova! Men vi gjorde det, en härlig runda på 4,4 km.
Men det var ännu härligare när vi kom hem till oss och en varm bastu väntade och kalla öl!!


Sedan gjorde vi smaskiga pizzor.







Till dessert blev det chokladfondue med bär, frukter och
marsmallows.


Robins variant. 

Smaskigt!


Ida har vi hälsat på hos Charlotta och Martin. Där blev vi bjudna på godaste fikan - Gino med glass! 
Barnen fick spela Minecraft spel på deras Playstation. Hugo är helt tokig i Minecraft. 





FINASTE SYSKONEN!!   <3 
Lillebror 1 och Storasyster...

Lillebror 2 och Storasyster...  

Vi såg en kul pulkabacke som låg nära Charlotta och Martins lägenhet. Men då vi inte hade någon pulka med oss så fick vi låna en stor bricka att åka på. Det gick bra det också :-) 







Därefter åkte vi alla fyra till gymmet. Jag körde ett grymt skoj men intensivt Zumba pass. Jag behöver verkligen träna bort lite av alla dom kalorierna jag stoppar i mig varje dag. Zumban är dessutom så kul att jag glömmer bort att det är jobbigt.
Det är först efteråt som jag känner att jag är totalt slutkörd.
Barnen myste på Gym mini och Martin körde på crosstrainern. Martin tog en smygbild på mig..





Hoppas att du också haft en bra helg! Nu är det dags att krypa till kojs... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar