måndag 16 februari 2015

Min tappra lille pojke..

Robin hade lite otur i förra veckan. I början av veckan gick han rakt in i ett vägghörn och skadade sig i ögat.
I lördags ramlade han ner från en ställning på en lekplats. Det var armen som fick ta smällen. Tur att det inte var huvudet.
Så nu är armen gipsad i 3 veckor framöver. Han har inte klagat en endaste gång. Han är såå tapper!




Han har redan hunnit få flera hälsningar på gipset..









I skrivande stund har jag precis bakat klart semle bullarna till morgondagens semlor. Det blir 17 st små söta semlor :-)





Jag har under kvällen också hunnit med att måla och lacka klart hörnhyllorna i vardagsrummet. Egentligen vill jag ta bort dom. Men då måste man måla och tapetsera om hela väggen. 
Så jag beslutade mig för att måla och lacka om så att dom får samma färg som nya matbordet. Det blev ganska bra tycker jag. 



Innan. Täckt med maskeringstejp och tidningspapper. .. 

Efter. 







Plankan 2 minuter avklarad (dag 16). Puh, nu är det tufft.

Men nu är det verkligen dags för mig att krya ner i sängen.. 


Stor kram!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar