tisdag 10 februari 2015

Några dagar..

God kväll kära Du!

Hoppas allt är bra med dig?! Här har det varit ett par lugna och sköna dagar. Vilket gott väder det har varit senaste dagarna!

Här är en bild från Plikta (Slottskogen) från i lördags. En av barnens
favorit lekplatser. Den populära valen :-) 


Lördags selfie. 


Veckans nya Voluspa ljus.
Nya favoritdoften "Linden & Dark moss".
Man skulle nog kunna kalla mig för ljus-fetischist. 

Även ny vas och färska blommor, bundna av Linn.
Allt från Fiori blommor.


Det är ju ändå sportlovsvecka denna veckan, så varför inte inleda den med en joggingrunda i dom helt splirrans nya löparskorna. Helt suveränt sköna pjucks från Salomon. Under gårdagens runda i den härliga solen, fick jag ha barnen cyklandes framför mig. Men det gick riktigt bra faktiskt. Dom fick fart på mitt "döfläsk" flera gånger :-0

Dessa heter Salomon Speedcross 3.
Perfekta i terräng och på halt underlag då det är
inbyggda dubbar under skorna. Fast mjuka dubbar
som inte stöter så hårt mot marken.


Dom är också superlätta. Måste hitta lite snygga löparkläder också.
Men det får bli nästa månad. 





Härliga VÅR! Kom, kom, kom...





I dag råkade min lille "Obbit" (som jag kallar honom för ibland), ut för en liten olycka. Han gick runt i vardagsrummet och grinade tidigt i morse för att han ville ha en ny leksak. Grinade och skrek, (ett helt vanligt sk. "utbrott" som han har några gånger/vecka). Men rätt som det var sa det "pang". Då hade han gått rakt in i väggkanten och slog i ögat riktigt illa. Det blödde rätt mycket och tog en stund innan det slutade.
Men tillslut la det sig och vi kunde åka till skola/dagis/arbete. Men stackarn, så han ser ut.



Imorse... 

Vid kvällsmaten idag. Ögat är rätt så svullet
men här spänner han upp ögonen så mycket
att man knappt ser hur svullet det är.
Mammas  lilla Obbit <3 

Kollade på min stegräknare när jag lagt mig i söndags och insåg att det bara var  99 steg kvar till 20.000 steg.
Men orkade inte upp och gå då. Får bli en annan dag. Men nära var det i alla fall. Hade ju som mål att gå 20.000 steg en av dagarna i förra veckan. Men det sket sig alltså. 




Nu blir det lite kvälls sysslor och packning inför morgondagen. Go fortsatt kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar