söndag 11 november 2018

Helgen...

 
Hej!

Jag hoppas du haft en riktigt bra och skön helg.

Min helg har varit ok. Saknar dock mina söner extra mycket. Det är alltid jobbigt att lämna dom. Men i fredags var det svårare än vanligt. Vi har haft en så mysig vecka tillsammans och dom är inte bara mina söner.. dom är mina bästa vänner och jag kan prata med dom om i stort sett allt.

Lite bilder från veckan som har varit;

Tisdags kvällsmys med mina älsklingar.


Hugo bygger legot, som han fick i 10-års present.


Dom obligatoriska torsdags pannkakorna.


Mmmm...

Robin bakar äppelpaj.

Den absolut (i mitt tycke), godaste äppelpajen!



Pricken över i:et. Rejäl klick vaniljsås på.


Receptet.

Men jag saknar familjelivet, med mannen som jag älskar vid min sida, som finns där tillsammans med mig och barnen, både i vardag som helg. En egen familj.
Den mannen som jag älskar och vill dela livet med. Som finns där i vått och i torrt, dvs både i svåra och glada tider. Inte bara som finns där "när solen skiner". Som finns där utan en massa hinder/roadblocks i vägen för oss.  
Jag vill också finnas till för den jag Älskar. Stötta, ge All den kärlek och värme som jag har, för att han skall må bra. För då mår jag också bra. Jag mår bra av att kunna ge av mig själv. Ge allt jag har.
Att få finnas till och vara betydelsefull. 

Livet är inte alltid lätt. Men det blir lite lättare om man har någon vid sida.
Oj, detta blev djupt...Det är bara mitt sätt att skriva av mig av alla känslor inombords.

Denna helgen har jag tagit det väldigt lugnt och vilat. Men emellanåt även ägnat mig åt att göra en ppt- presentation, inför morgondagen. Jag är inte klar med den ännu och sedan skall jag ju även hinna med att träna på den lite också.. Får se hur det blir med det ;-o...


Helg arbete,, när vardagens arbetstimmar inte räcker till..



Idag har jag också tvättat, städat och bäddat rena lakan. Det är alltid så skönt att krypa ner i nybäddade, rena lakan efter kvällsbadet.

Idag är det ju Fars dag. Jag har inte kunnat träffa min pappa, då han är i Norge och arbetar.
Men jag hoppas att mina barn har firat sin pappa idag och att alla som haft möjlighet att fira sin Pappa, har gjort det.
Skänker också en extra tanke till alla som inte har er pappa i livet. Att ni tänker lite extra mycket på honom idag  <3.

En stor puss till Pappa på Fars dag <3

 

Något som jag tänkt mycket på idag, är att det är svårt för många att kunna förlåta. Många är alldeles för stolta för det. Jag har också haft svårt för det tidigare i livet. Men jag har kommit över den "barriären". Idag kan jag säga förlåt och jag VILL verkligen också förlåta dom eller den som jag har gjort illa eller sårat på något sätt.
Jag har fått arbeta med mig själv mycket för att komma över denna "spärren". Jag har också arbetat mycket på att se och erkänna mina brister och arbeta med dom för att bli en bättre människa.
Ingen människa är felfri. Det gäller bara att se bristerna och försöka jobba med sig själv för att bli bättre för andra och även för sig själv.

Så här kommer mitt citat för dagen;

"Det finns ett litet, vackert ord, ej ofta använt på vår jord. Det öppnar dörrar och stillar gråt, det lilla ordet är förlåt".

Önskar alla en fortsatt mysig söndags kväll!

Varma kramar,

Caroline

2 kommentarer:

  1. ❤️ ses snart igen min bästa Carro ❤️

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina blogginlägg. Att du delar med dig av ditt liv och dina tankar utan förskönande filter. Det är bra både för dig, och för den som läser och känner igen sig i det du skriver och mår lite bättre och känner sig hjäpt av det. ❤️ Kram!

    SvaraRadera