fredag 2 november 2018

Kämpar vidare..


Halloj vännen min!

Hoppas du har en riktigt skön och mysig fredag kväll! Jag hade planer på att gå ut och dansa salsa med Paula ikväll. Såg fram emot det så mycket!
Men tyvärr så mår jag fortfarande inte bra. Jag vill sova mestadels av tiden. Kan inte vakna av alarmklockan på morgonen. Kämpar med att "släcka alla bränder" och klara av mina Deadlines på jobbet. Men kroppen är såå trött. Jag har haft feber känslor i nästan 2 månader nu. Fryser och darrar ena stunden för att i nästa stund bli jättevarm och svettas.
Jag har gjort alla prover man kan göra (tror jag).
Sänkan är bra, både snabbsänkan (och den andra sänkan). Bra levervärden. Bra njurvärden.
Gjorde skikt röngen av lungorna, men ingen propp i lungorna. Lite vatten bara men inget nämnvärt.
Kollade även om jag kommit i klimakteriet, men det hade jag inte :-). OK syresättning (ca 95 %). Bra blodtryck. (Ganska lågt dock, men normalt för mig). Ingen järnbrist.
Sköldkörtelprovet visade inget avvikande men tog ett nytt sådant blodprov igår, för att vara på den säkra sidan.
Har haft ont i ryggen när jag andas in sedan ca 2 månader tillbaka. Men nu har jag inte lika ont längre. Har tagit mina Humira sprutor i magen, för min Bechterews (reumatism).

Min reumatolog tror att det är Bechterewsen som har spridit dig till bröstryggen och att det är därför jag har ont vid inandning.
Men är osäker eftersom jag även har 3 diskbråck i nacken som kan påverka nerver som trycker på ryggen och orsakar smärtan. All min värk sitter på höger sida. Det är helt sjukt, det är som att jag är delad i två delar. Höger sida värker i stort sett från höft till hjärnan. På vänster sida av kroppen har jag ingen smärta alls.

I går gjorde jag skelett röntgen på Unilabs Radiologi. Jag trodde att jag skulle ligga i ett trångt rör i 45 minuter som jag gjort typ 20 gånger innan (för att kolla reumatismen samt diskbråcken). Men jag fick ligga på en bädd och det var en strålningsapparat som scannade/röntgade kroppen.
Så det var inte så jobbigt.


Jag fick en väldigt bra kontakt med kvinnan som gjorde radiologin på mig. Innan jag skulle gå så sa hon att hon märkte på en gång att jag är en väldigt strak kvinna och bad mig att titta på en tavla/White bord på väggen.

På tavlan stod det;
" Du vet inte hur STARK du är,  förrän att vara stark är ditt enda val" (Bob Marley)




Det kändes så sjukt när jag läste texten. För den texten har jag haft på min Facebook sida som "mitt" citat, i flera år (fast på engelska");



Jag ryste i hela kroppen när jag läste texten. Det måste stämma. Det är mitt kall.. Det enda valet jag har nu, är att vara stark.


Jag kämpar på. Vill sova hela tiden och jag tillåter kroppen att göra det från och till. När jag inte sover kämpar jag med arbetet. Jag är trots allt Executive Assistent för två olika Vice Presidents på Volvo Group Trucks Technology. Ett tufft jobb. Men jag älskar utmaningar och att få saker gjorda och organiserade!

Det är bara så himla jobbigt när kroppen har ont, vill sova och har feber känslor nästan hela tiden.

Jag har aldrig haft så mycket disk som jag har nu att ta tag i;


Underbar fredags syssla innan Idol.. :-)

Jag har i alla fall pimpat om badrummet med nytt dusch drapperi "a la London style" och ny badrumsmatta  :-). 



Detta känns som ett väldigt negativt inlägg. Men jag vill att mina vänner skall ha förståelse. Allt jag vill är att gå ut och träffa mina vänner, dansa, gå på bio m.m.

Men jag orkar verkligen i stort sett ingenting mer än att att sova och jobba just nu. Ja, jag vet att det är trist men jag vet också att det kommer att bli bra. Jag kämpar vidare.

Nästa vecka har jag mina älskade söner hos mig och då SKA jag må mycket bättre. Så jag siktar in mig på det nu.
Lugn hemmakväll med micro mat och Idol för mig ikväll. Det är inte så illa det heller :-)

Men det är klart att jag hellre hade velat gå ut och vara social ikväll.

Önskar Dig en riktigt Trevlig helg! ...och mycket Kärlek 💗.

/Caroline







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar