fredag 2 augusti 2013

Rengöring av smycken och pannkakor i solen

Idag har vi varit hemma och bara slappat i värmen. Barnen har haft vattenkrig på trädgården och jag har  rengjort några av mina smycken.


Smyckena innan...matta och glanslösa.


Smyckena läggs i en form med aluminium papper. Strö över bakpulver och
häll sedan kokande vatten över. Låt vattnet svalna. KLART! 


Lite mer glänsande smycken efteråt :-)

Till lunch blev det pannkakor på altanen :-) 


Pannkakor är ALLTID gott.


Idag provade jag min nyinköpta olja med guld skimmer i från märket Nuxe. Fantastiskt härlig på huden och dessutom välgörande; 





Jag har också börjat packa inför morgondagen. Då bär det av mot Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld! 
Det ska bli väldigt skoj! Vi har bokat ett stort familjerum på Stadshotellet. 
Vi åker tidigt så det är skönt att ha packat allt idag. 

Önskar dig en härlig helg!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar