lördag 17 augusti 2013

Tjörn Runt och sista dagen som 35-åring.

God lördag alla!

I natt har jag sovit som en liten prinsessa, ensam i stora sängen! Inga barn och ingen man :-)
Ovanlig upplevelse. Men en natt utan att vakna en enda gång, det var inte igår om man säger så.

Barnen är hos mormor denna helgen. Dom blev jätteglada när jag berättade att dom skulle få åka dit och sova över i 2 nätter och packade sina väskor alldeles själva!


Mammas små gosingar!

Lämnade över dom i går eftermiddag och sedan hade jag en helt suverän fredagskväll alldeles för mig själv!!

Jag käkade en lite udda sammansatt middag bestående av stekt kycklingfilé i vitlöks- och chili olja, crustader med räksallad, räkor och dill, St Agur ost på finncrisp. Till det "ett" glas rött :-)





Till detta kollade jag på en film som heter "Ego" (passade dagen till ära). Kan varmt rekommendera den!



Mannen har förberett sig på Stenungsbaden Yacht Club inför Tjörn runt tävlingen. Jag tror dom startar i denna skrivande stund.

Heja, heja Team Stenungsbaden!!! med kappseglingsbåten Edin Progressiva

Jag skall nu packa ihop det sista och åka upp för att se när dom går i mål. Troligtvis blir det någon gång mellan 12-13- tiden.
Men jag har inte bestämt mig ännu för vad jag ska ha på mig. Är inte det konstigt, hur mycket kläder och klänningar man än har i garderoben så hittar man/ (jag) ALDRIG just DET plagget som passar för just DEN kvällen. Aaaaahh..

Sedan ska jag checka in på hotellet och lyxa till det på Spa avdelningen. Jag har bokat en sk "Signum behandling". Det är en 2 ! timmars behandling bestående av följande;

  • Peeling med salt
  • Hot-stone-massage
  • Näringsrik oljeinpackning
  • Ansiktsrengöring
  • Avslappnande ansiktsmassage
  • Återfuktande samt energigivande ansiktsmask


Höst rengöring av hela kroppen!


Resten av kvällen blir det mys och skoj. Middag med Sandra och sedan möter vi upp våra seglar grabbar.

Jag ska njuta av denna sista dagen som 35-åring :-) 


Ha en härlig lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar