tisdag 15 oktober 2013

20/60


Jag har idag gått med i gymmets höst utmaning -Träna 20 gånger på 60 dagar från den 14 oktober till den 13 december.

Dag 1 avklarad idag och jag SKA klara denna utmaning!

Gällande squatsen så är jag på dag 44 idag och jag ska alldeles strax göra mina 100 för dagen.

Jag älskar att äta mycket mat så därför behöver kroppen en hel del träning. Jag mår så bra av god mat och träning!







Här kommer ett tips på en god fiskrätt som barnen är förtjusta i (och även jag och Martin); 

Fisk i saffran- och kokossås
4 portioner. 
  • 2 dl jasmin- eller basmatiris
  • 500-600 g fiskfilé t ex sej 
  • 12 tsk salt
  • 2 dl Arla Köket® matyoghurt
  • 1 msk vetemjöl
  • 3 dl kokosmjölk
  • 1 st fiskbuljongtärning
  • 12 pkt saffran
  • 12 tsk sambal oele 
Gör så här: 

Koka riset, dela fisken i mindre portionsbitar (stora tärningar) och salta.

Vispa ihop matyoghurt, vetemjöl, kokosmjölk, buljongtärning, saffran och sambal oelek i en låg, vid gryta. Koka upp och lägg ner fisken. Låt sjuda under lock på svag värme ca 7 min.

Servera med ris och paprika.




Nu ska jag kolla lite på fotbollen :-) Go kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar