tisdag 8 oktober 2013

Höstnaglar, lättare middagstips och sann vänskap.

Jag har varit och gjort riktigt härliga, fina höstnaglar! Påfyllda fransar blev det också.

Det blev mörkgrönt med extra glitter på två av naglarna. 

Sååå skönt att slippa måla mascara :-)


Min lillasyster, Sanna, är VÄRLDENS GRYMMASTE! Hon är såå duktig!

För några veckor sedan blev hon Svensk Mästarinna i nageldesign för 3 ! e gången!

Hon har för närvarande en liten nagelsalong "Nail Shape by Sweden", på Danska vägen där hon håller i utbildningar samt har några inhyrda som utför nagelbehandlingar och fransförlängningar.

Men den 1 november flyttar hon in i nya lokaler på hela 230 kvm på Stigbergsliden 5 B.

Vill du komma på invigningen den 12 december kl 17-21?

Gå i så fall in på länken nedan och anmäl dig.

Nail shape by Sweden -Invigning av nya lokaler

Det bjuds på glögg, pepparkakor, lussebullar och massor av erbjudanden både på produkter och behandlingar.

Till middag idag hade jag egentligen planerat att göra fisk (sej) i saffran- och kokos sås med ris.. MEN barnen ville absolut inte ha något annat än deras favoritmiddag (förutom pannkakor), nämligen fiskbullar med potatismos. Så det fick dom :-)

Men jag är inte så förtjust i fiskbullar så jag slängde ihop en mycket enkel, lätt och GOD Middag till mig.

Det blev "Toast á la Keso plättar" efter att jag blivit rekommenderad dessa på flera andra bloggar.





Gör så här: 

1 portion (2-4 plättar) 

1 ägg
100 gram keso (1/2 liten burk)
0,75 msk fiberhusk
1 nypa salt

Mixa allt med stavmixer och klicka ut 2-4 stycken i panna med kokosfett (utan smak). Stek på ganska svag värme (50%) en relativ lång stund tills botten är gyllengul och plättarna stabila nog att vända.

När du vänt plättarna så lägger du på 2 skivor cheddar ost, rökt skinka, dijonsenap och tomatskivor på ena och lägg över den andra plätten.
Stek en stund till..

Lägg "Toasten" på en salladsbädd. Jag använde ruccula och máche sallad. Strö över lite pinjenötter och olja. (Jag använde rapsoljan med chili och rostad vitlök (från Sverigeskafferiet) och strödde även över lite Furikake.

MUMS!!!!


Vill visa dig ett urgulligt filmklipp om riktigt, riktigt sann vänskap;

Jag kunde inte länka det med bild men gå in via You Tube och kolla på detta!





Nu blir det te i soffan framför tända ljus... 

Go kväll!

1 kommentar:

  1. Åh va gott & nyttigt det lät, det ska jag testa ikväll.
    Kram

    SvaraRadera