tisdag 22 oktober 2013

Storkok


I kväll har det varit storkok härhemma.

I morgon fyller vår fina Hugo 5 år och släkten kommer hit på kalas.
Vi kommer att bjuda på Kreolska grytan med ris och sallad. Vi är rätt så många i släkten så ett rejält kok fick det bli :-)


MYCKET Fläskfilé! 


MYCKET Cabanossi korv!

Det stora problemet var att den STORA "kräftkastrullen" som jag hade tänkt att lägga grytan i, inte kunde användas på vår induktionshäll (dvs det är ingen ferromagnetisk kastrull). Hmm..  
Det blev lite jobbigt ett tag. Men allt löser ju sig! 
Grytan fick delas upp i dom två näst största kärlen så det gick precis ner. 


VOILA! Allt klart... Ska bara få vila sig tills i mon.

 
Nu ska jag göra mina 100 squats för dagen.  Idag blir det 51:e dagen med 100 squats/dag och jag har inte hoppat över/missat en endaste dag!
Åh vad duktig jag e :-)


Kram och Go kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar