torsdag 2 januari 2014

God start!

Önskar Dig en God Start på 2014! Ett Nytt År. Nya möjligheter :-)

Min jul har varit bra. Vi har träffat släkt och vänner. Däremellan har vi varit hemma och bara tagit det lugnt.
Jag har inte suttit så mycket framför datorn den senaste tiden och därför inte skrivit här, så nu kommer en hel del bilder :-o

Det som varit mest betydelsefullt denna julen, är att Robin på julafton, slog in alla sina nappar i ett paket och gav till tomten.

Det har gått jättebra!!

Alla napparna blir omsorgsfullt inslagna. Storebror kontrollerar och räknar
så att ALLA 11 nappar kommer med i paketet.

Paket färdigt!

Varsågod Tomten, Hej-då napparna! 


Nyårsafton firade vi hemma hos Familjen Finn i Hunnebostrand. En heeelt fantastisk dag, kväll och natt! Vi var totalt 4 familjer och alla sov över :-)
Vi kom dit mitt på dagen och började med att grilla korv högt uppe i berget med en underbar utsikt över havet. 



Grabbarna lagade Nyårs middagen.
Här har vi Martin och Jörgen. 

Det serverades en helt enastående nyårsmeny med mycket passande tillhörande dryck!


Vi startade med lite plockmat. Krustader med getost och hjortron,
kallrökt lax med kapris, lufttorkad skinka och melon.. Mmmums!  

Barnen fick äta sin middag före oss. Dom fick Tacos!


Förrätt: Gratinerad HUMMER!! 

MUMM! 

Varmrätt: Helstekt ryggbiff med rödvinssås, minigratäng
med potatis - och jordärtskocka samt rostade rötter och betor. 

Efterrätt: 3 Goda ostar med 3 olika drycker.  

Hampus och Hugo <3
Maria och jag.
Linda och jag. 

Jag och Sofia. 


När det blev 2014, satt vi i denna varma badtunna och drack bubbel. 
En obeskrivligt trevlig Nyårsafton med andra ord! Kanske det förklarar den extrema huvudvärk som jag haft dom senaste två dagarna?! :-o


Idag har jag och pojkarna spenderat dagen hemma hos min vän Maria. Dit kom även mina andra två vänner från gymnasietiden, Linda och Nina samt deras barn.
Det var nu ett bra tag sedan vi träffades. Framförallt var det längesedan jag träffade Linda och hennes son Felix som bor i England. Det var väääldigt trevligt att träffas! 


Maria, Linda, jag och Nina. Vänner sedan 20 år tillbaka! (Hmm.. ursäkta
min dubbelhaka. Det är bl. a där som all julmaten har satt sig).. Hi hii. 

Det har inte blivit någon gymträning hittills under julledigheten, men dom 100 dagliga squatsen har jag gjort samt Plankan varje dag. 
Idag är dag 17 avklarad. 100 squats samt Plankan i 2 minuter.

GODKVÄLL! 

 

1 kommentar:

  1. God fortsättning! och vilken härlig Jul och nyårshelg ni ser ut att haft! Mysig dejt med gymnasietjejorna ochså ,kan jag tänka.
    Fina ni!
    Kram på dig!

    SvaraRadera