onsdag 22 januari 2014

Hemma med sjukling..igen.

Idag är jag hemma med en sjuk liten Robin. Han fick feber i går kväll och har haft feber hela natten. Men när han vaknade var han feberfri och det har hållit i sig hittills.
Det "lustiga" är att vi innan julen fick en återbesökstid hos Robins läkare just idag för att kolla hans mandlar som svullnar upp allt som oftast och lite för mycket. Så utredning skall göras och nya blodprover skall tas.
Läkaren konstaterade idag att mandlarna fortfarande är svullna (vilket jag redan märkt), men nya prover skall tas när han har varit feberfri i några dagar.

Hoppas febern inte kommer tillbaka så att det kan bli förskola/arbete i morgon.

Vi har gottat till det lite härhemma på förmiddagen med Popcorn och äpplejuice. Jag åt det mesta av Popcornen, hade glömt bort hur gott det var :-)



Efter det hade jag tillräckligt med energi för att göra mina 100 dagliga squats (dag 37) samt dagens magövningar (dag 3): 25 sit-ups, 10 crunches, 10 leg raises (benlyft) och 15 sekunder plankan.  Enkelt idag men jobbigare blir det! 

När Hugo kommer hem från förskolan, ska jag och Robin överraska honom med Biff, potatis, kantarell sås och lingonsylt. Det är en av hans två favoriträtter. (Den andra favoriten är fiskbullar och potatismos). Han kommer bli såå glad.

Jag fullkomligt ÄLSKAR mina supersilverglittriga naglar som Sanna gjorde förra veckan; 


Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar