måndag 6 januari 2014

Laddad för vardag.

Godkväll!

Efter en lång ledighet för mig och barnen, är vi nu ordentligt laddade för "den riktiga vardagen" igen.
Det har blivit många slappa och sköna morgnar. Underbart. Men alldeles för slappt.

Igår var vi hos våra vänner i Kungsbacka. Det blev en riktigt härlig eftermiddag och kväll. Jag, Tina och Sofia startade med en 1,5 timmes ridtur på Tinas vackra Islandshästar. Trots regn och rusk så var det en otroligt skön ridtur. Jag har inte ridit på åratal men det gick jättebra! Vi t.o.m galopperade och travade fram på stigar och grusvägar :-)

Sofia på Visa, Tina på Viva och jag på Sorti. 





Efter ridturen njöt vi av en underbar Älggryta tillsammans med våra män och barn. Fredriks goda älggryta! Lovely!! 


Även idag har vi trotsat regnvädret och tog oss en långpromenad. Hugo och Robin cyklade.



I vårt område har vi en Hällmålning som vi visade för barnen. Det är en liten bit upp i berget så det var en liten utmaning att komma dit på det våta, hala berget. 


  





Ett hjortdjur målat med järnockra för över 3000 år sedan. 




Konstigt att tänka sig hur dom levde här för 3000 år sedan och att det i
dalgången här nedanför var en havsvik.

Till middag idag blev det en av mina favoritsallader. Kycklingsallad med matvete. Receptet finns HÄR. 




Till denna bakade jag brytbröd med Furukake på toppen. MUMS! 





Jag ser fram emot att börja träna på gymmet i morgon. Det behövs verkligen efter denna ledighet med all god mat och dryck som jag njutit av :-) 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar