tisdag 29 april 2014

Korta veckor!

Hej på dig!

Visst är det skönt med några "korta" veckor på raken?! Mycket ledighet och härliga, soliga dagar har vi haft och har framför oss.
I går hade vi en sk "fixar"-eftermiddag/kväll på förskolan. Några av föräldrarna samlades för att hjälpa till och göra barnens utegård lite roligare.

Vi ritade vägstreck med olika filer så att barnen kan köra med sina cyklar i rätt fil. Vi gjorde övergångsställ och parkeringsplatser. Vi gjorde en bensinstation, en båt och en "hoppa-hage" hopp bana. Vi målade lite möbler och sopade. Det blev riktigt bra!

Robin sopade... 

..och skyfflade sand. 

Barnen blev nog överförtjusta när dom kom till förskolan i morse :-)

En liten båt snickrades ihop. 



I söndags käkade jag en trevlig brunch på Joe Farellis (på Avenyn), med fina vänner. Kan varmt rekommendera deras brunch. Sedan blev det lite klädshopping till barnen. Deras vårgardeob behövde fyllas på. 

Dessutom hittade jag en trevlig liten klänning "pour moi"  :-) , på H&M. För endast 139 kr!! (Egentligen kostade den 129 kr men jag skänkte 10 kr till UNICEF)




Livet är toppen! Förutom en liten sak.. jag har börjat få ont i ena höften igen. Det gör vansinnigt ont att lyfta högra benet. Blir påmind om det hela tiden eftersom jag ju är van vid att röra mig hela tiden. Dessutom värker det och pulserar i min vänstra hand. Riktigt jobbigt. Jag vet inte om det hör ihop med reumatismen men förmodligen är det så :-(

Ja, ja det är bara att bita ihop, tänka positivt och försöka förtränga smärtan. En dag i taget ,,,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar