söndag 3 november 2013

Fullt ös!


Jag sitter nu och njuter av lugnet efter en riktigt trevlig helg med fullt ös!

Gårdagen spenderades i stan med goa vänner. Vi startade med Gokarting i Majorna. Det var såå kul! Men jag tycker det var lite läskigt så jag fegade lite med farten. Vågade inte trycka gasen i botten hela tiden. Jag har blivit en riktig fegis de senaste åren. Hamnade därför på sista plats :-(

Ett glatt gäng! 

Sedan tog vi en öl på Barabicu som ligger på Rosenlundsgatan. Denna restaurang/bar öppnade i somras och har blivit mycket populär. Grymt trevligt ställe! 
 




Middagen intog vi lite senare på Dorsia. En middag helt i min smak!!  Magiskt god mat och passande dryck till! 


Grand Ètage (detta var "bara" förrätten).
Bakad ankleverterrin med plommon och hasselnötsbröd,
Boquerones på strömming, lagrade ostar och charkuterier,
råbiff med pepparrot ..OCH ....
Ostron med citron- och scharlottenlöksvinäger. 

Sandra, Pia och jag. 

Efter den underbara middagen spelade vi Bowling och 5-kamp på Starbowling. Galet kul det också! 


Liten tur på tjuren.. Typ 20 sekunder klarade jag denna
gången. Sist har jag för mig att jag klarade närmare minuten.
Barnen har haft det mysigt hos deras farmor och farfar. Dom sov över där och kom hem vid 12-tiden idag. Så jag och Martin fick en härlig sovmorgon. Vi sov ända till 10 !! 

Sedan har hela dagen ägnats åt födelsedags barnkalas för Hugo. Temat var Halloween! 
  
Hugo gjorde chokladboll-spindlar. 




Kladdkaks tårta med grå/svart grädde och skelett ben. 
Saft bål (blod) med flytande ögon. 

Dukningen. 


Presentöppning!

Grönt potatismos med fingrar (prinskorvar) och
blod (ketchup).



Alla barnen samlade och njuter av sina godispåsar som dom fick efter en
"spökjakt". 

Hugo var jättenöjd och glad efter kalaset och sa; "Mamma, jag tyckte kalaset var askul!! Tack Mamma!"  Bästa betyget en mamma kan få :-) 

Jag är lycklig men trött efter denna helgen. Så nu blir det en Godnatts sömn och uppladdning inför en ny och mysig vecka. 

Men vill först Gratulera min storebror, Niclas som precis sprungit New York Marathon (för 2:a året). Han sprang loppet som är 4,2 mil på 3 timmar och 39 minuter. Helt fantastiskt!! 

Vill också gratulera min lillasyster Sanna, som efter en hel helgs flyttande, i morgon öppnar sina nya lokaler, 240 kvm! - Nail Shape by Sweden på Stigbergsliden 5B. 




STOLT SYSTER ÄR JAG!! 


God Natt

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar