onsdag 13 november 2013

Nyttigt men si sådär gott..


I kväll gjorde jag proteinpannkakor till mig och Martin.
Tyvärr blev dom inte så goda som dom såg ut : (  Men himla nyttiga i alla fall!

Barnen fick köttbullar och makaroner :-)

Använde silkonformar som är köpta på Clas Ohlson..
Egentligen menade för stekt ägg. Men perfekt om man
vill ha lite tjockare pannkakor - " The American Style" .. 

Pannkakorna innehåller havregryn, äggvitor, proteinpulver, bakpulver, kanel, kardemumma och lite vatten. Mixat till en jämn smet med stavmixer.

Gjorde en Frosting som jag ringlade på pannkakorna. Frostingen innehåller:
kvarg, grynost, stevia, vaniljpulver och en gnutta jordgubbs sirap
(därav den rosa färgen). 



Idag har jag varit med Hugo på handbollen. Riktigt kul att se hur duktigt han skuttar omkring med bollen. 






Jag har idag också skänkt en summa pengar till de drabbade i Filippinerna. Det är så fruktansvärt hemskt och jag lider med dom drabbade! 
Jag hoppas bara att pengarna verkligen kommer fram och inte försvinner någonstans på vägen. 


NU är det TE-dax!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar