onsdag 8 oktober 2014

Snabb energi..

Idag har jag haft sådan hemsk migrän igen. Fyyy, ingen bra dag! När det är som värst känns det som att huvudet skall explodera. Nu är det tack och lov bättre.

Varje dag när jag kommer hem från jobbet och är hungrig, lite småfrusen och  trött (som jag oftast är), så slevar jag direkt i mig en tesked från denna goda burk.
Det gör att jag direkt blir piggare och orkar börja laga mat utan att slänga i mig en massa mackor.

Crunchy peanut butter with sea salt.
Mycket fett men bra fett! Köpt på MM Sports. 


Idag blev det 2 stora skedar innan matlagningen  :-)  


Dagens middag var helt sagolikt god så jag måste dela med mig av receptet. 


Spätta a la Piccata Milanese med tomatsås och ris



Ingredienser

1/2 dl grädde
1 burk konserverade Körsbärstomater
250 g morötter
100 g riven Grana Padano
ca 600 g rödspättafilé
2 ägg
1 tsk honung
Olja
4 port ris
Salt
Svartpeppar
1 tsk torkad Oregano 
1 dl vetemjöl
2-3 vitlöksklyftor

Gör så här; 

1. Koka 3 1/2 dl ris enligt anvisning på förpackningen.

2. Fräs 2-3 vitlöksklyftor (pressade) i lite olja i en kastrull. Tillsätt 1 burk konserverade körsbärstomater.
3. Rör ner 1/2 dl grädde, 1 tsk torkad oregano, 1 tsk honung, 1 krm salt och 1 krm svartpeppar. Låt puttra på svag värme 10-15 min.

4. Skala 250 g morötter och lägg på ett fat.

5. Vispa upp 2 ägg i en djup tallrik. Blanda 100 g riven Grana Padano, 1 dl vetemjöl, 3/4 tsk salt och 2 krm svartpeppar på ett fat.

6. Vänd ca 600 g rödspättafilé först i äggen och sedan i ostblandningen. Stek fisken i lite olja, på svag medelvärme, 2-3 min per sida eller tills den är genomstekt.

7. Servera nystekt spätta à la Piccata Milanese med tomatsås, ris och morötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar