tisdag 26 augusti 2014

Värk och Garmin...

God kväll Fina Du!

Dagarna bara rullar på. Det händer mycket både här och där :-)

Jag har dock haft såå satans ont i höften dom senaste dagarna. Det var kanske inte bra att på det gå en hel dag på Liseberg i lördags :-o
I söndags hade jag oerhört ont varje steg jag tog. . Så nu har jag ökat den dagliga dosen kortisontabletter. Dessutom åkte jag till läkaren igår som gav mig flera kortisonsprutor i höften och lokalbedövnng.
Så idag är det helt ok.. Grymt vilken skillnad det kan vara från dag till dag med lite hjälp :-)


Dagens pillerdos..

FÖRLÅT mig för allt beklagande om värken. Det är bara ett sätt för mig att avreagera mig på. Jag vet att många, många andra har tusen gånger värre besvär och bekymmer än vad jag har. 
Jag är oerhört tacksam och glad över mitt liv!! Det är bara det att jag blir så
frustrerad och känner att jag verkligen verkligen inte vill ha ont.. Jag vill så innerligt kunna må bra i kroppen och vara aktiv. Förlåt ännu en gång. Tjötigt detta (jag vet).. 

Men trots värken den senaste veckan, så har jag burit mitt aktivitetsarmband hela tiden (dag och natt). Jag kan konstatera att jag inte gått färre än 10.000 steg någon dag förutom två dagar i förra veckan (då jag hade som ondast). Så aktiv det är jag då i allafall (trots att stegen gjort ont). 
Men jag har helt enkelt väldigt svårt för att sitta eller ligga helt still. Då gör det ännu ondare när jag reser mig upp. Lika bra att gå små steg hela tiden :-) 

Aktivitetsarmbandet heter Garmin Viofit och jag är mycket nöjd med det. 

Så här har det sett ut idag; 




Sömnen var väl lite sämre i går natt, lite hackigt... 




Jag har dessutom utökat med ytterliggare ett armband för att stödja Barncancerfonden. Tyckte det var lite sött med rosa och texten; I love boobs"







Nu är det dags för mig att knyta ihop säcken för idag...  Stor Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar