söndag 17 augusti 2014

Pärldag..

Har du haft en fin helg?

Min fredagskväll var bra med mys och film men värken i höger höft började smyga sig på mig sent på kvällen. 
Igår hade jag ont när jag vaknade och sedan blev det bara värre och värre. Lyckades ändå tvätta bilen invändigt men det var det fysiska jag klarade av, sedan smällde det till och på eftermiddagen och kvällen igår hade jag så ont så jag inte kunde gå. 
Det känns som man kan tänka sig att det skulle kännas att ha en kniv nerstucken i höften och när man ska gå så sitter kniven fast där, i vägen så man inte kan lyfta benet. Men så lyfter man benet ändå och skriker av smärta. 
Det ända som hjälper mig just nu (som jag tål), är kortison. Men kortisonet får jag bara ta på morgonen,
(för att försöka efterlikna kroppens egen produktion av kortisol, som är högst på morgonen).

Men kl. 05 kunde jag inte vänta längre, då tog jag 4 st kortisontabletter och hoppades på att kunna somna lite efter det. Någon timme sömn blev det i alla fall :-)
Efter några timmar började inflammationen minska så idag har jag kunnat gå (sakta) i alla fall. TOPPEN!
Men ont gör det fortfarande. Så nu blir det några träningsfria dagar+kortisonkur. Typiskt när jag är så motiverad att träna. Kontrasterna är stora från dag till dag.

Idag har vi haft en mysig söndag. Efter lugn och slapp morgon, åkte vi till Hotell Radisson Blu (vid Drottningtorget där "Ung Cancerarrangerade sk. "Pärldag". Där pärlade vi flera armband till förmån för Ung Cancers arbete - att förbättra unga vuxna cancerdrabbades levnadsvillkor. 

Koncentration på högsta nivå. En stund i alla fall :-)  :-)


Budskapet är tydligt. FUCK CANCER! 

Nästa pärldag är söndagen den 7 september. Tror vi åker dit då också. 

Efter pärlandet åkte vi och hälsade på Charlotta och Martin i deras mysiga lägenhet. Vi blev bjudna på supergoda hemmagjorda pizzor. Så himla trevligt. Tusen tack Charlotta och Martin! 


MUMS!!! 




Nä, nu ska jag halta till sängen och be en bön för en ännu mindre smärtsam morgondag. 

GODNATT! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar