lördag 9 augusti 2014

Lyxig kladdkaka med sommarbär!


Hej!

Hoppas allt är väl med dig och att du njuter av sommaren. Dessa augustidagar är underbara :-)

Igår kväll var jag dock helt slut efter en veckas arbete, fritids/dagis-lämningar/hämtningar och 3 stenhårda träningspass på gymmet.
Jag kan tyvärr aldrig mjukstarta med träningen (vilket jag borde). Det är allt eller inget som gäller för mig på gymmet. Jag försöker ta det lugnt men det GÅR INTE.

Resultatet av detta är en mage som känns som den gått av på mitten :-o

Hugo har börjat på fritids så det är lite nytt för honom. Den 20:e börjar SKOLAN. Min pojke har blivit stor!

Just nu håller jag på att baka en underbart god tårta som ska få hänga med till Svärmors födelsedagskalas i eftermiddag. Denna är verkligen supergod. Extra gott med björnbär instoppade i smeten.





Receptet finner du HÄR. 



Något annat helt underbart gott (och lite nyttigare), är alla hundratals plommon som nu är mogna i vår trädgård. Detta år är dom rekordmånga! Vi plockar och plockar varje dag.





Tips på något gott som man kan laga på lila Plommon?


Nu ska jag göra klart lilla tårtan.. Ha en toppenfin fortsatt lördag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar