torsdag 28 augusti 2014

Hit ska dom inte få komma!

Tydligen har barnens förskola och skola redan hunnit drabbas av löss!

Jag har aldrig haft löss (vad jag kommer ihåg), eller har jag mamma??
Jag har dock ett svagt minne av att jag någon gång när jag var liten, fick sova med nått konstigt hårmedel och en hätta på huvudet för att någon annan i familjen hade löss. Då fick jag ha detta medel för att förhindra lössen att komma till mitt hår.

Barnen har inte haft löss och jag vill VERKLIGEN INTE ha in några sådan kryp i vårt hus. Men vem vill det? :-)

Jag fick höra att det finns produkter från märket Eco kid, som många anser är mycket bra på att hålla lössen borta.

Så jag köpte hem Schampo (Eco Kid prevent shampo), som innehåller höga eteriska oljor och ger ett extra skydd mot löss.

Även ett skyddande vax (Eco Kid Bubbalicious Protection Paste), med mild stadga. Passar bra för lite kortare hår som mina grabbar har. Mössen gillar inte dom eteriska oljorna och inte heller den friska doften av citrus.

Passade samtidigt på att köpa ett lusmedel från samma märke. Ifall lössen och äggen ändå sätter sig.
(Eco Kid Lice Bomb Gel). Detta är ett 100 % naturligt lusmedel som bekämpar både löss och lusägg. Fritt från sulfater, parabener och syntetiska doftämnen. Istället innehåller det höga halter av eteriska oljor som bl.a tea tree olja som avlägsnar lössen, naturligt. Lössen kan inte heller blir resistenta mot denna behandling.





Så nu är det bara att köra på och HOPPAS, HOPPAS att vi klarar oss... 


STOR VARM KRAM! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar