torsdag 18 oktober 2018

Ibland mår jag inte så bra..

Hej Fina!

Jag har en långvarig inflammation som inte gett med sig ännu. Har haft feber från och till i nästan en månad nu. Börjar bli riktigt tröttsamt. Är nästan konstant illamående, matt och vill bara sova.
Jag har lagt mig hyfsat tidigt dom senaste kvällarna, men sovit till ca 11-11.30 varje dag sedan i tisdags.
Har dåligt samvete över det, trots att jag vet att det är bra att kroppen bara får den vila som den behöver..
Jag vill ju verkligen jobba, träna och vara pigg. Såklart, vem vill inte det?!

Jag har läst ut en bok som är såå bra. Den heter "Ibland mår jag inte så bra", skriven av Therése Lindgren. Hon är idag en av Sveriges "största" You tubers.. och handlar om hennes "resa".

Hur hon efter sin utbrändhet och panikångest attacker , började göra "You Tubes filmer" som blev såå populära. Jag känner igen mig såå mycket i boken (hade nästan kunnat ha skrivit den själv. Förutom att jag inte har blivit så framgångsrik.. ännu 😊...)

Jag är egentligen urusel på att  läsa. Är alltid så rastlös och har svårt för att sitta still längre än typ 10 minuter. Men denna boken har jag bara inte kunnat släppa.

Läs den (om du inte redan gjort det). Kan vara bra att läsa även för er som inte är eller har varit i hennes  situation, för att få en större förståelse för hur sk "post traumatiskt stress syndrom"/utbrändhet, kan yttra  sig och hur lätt det är att hamna där. Även om det inte syns på utsidan hur man mår, så kan det vara kaos inombords.

 
Jag som i normala fall inte är så himla förtjust i sötsaker, har i stället för mat (som jag inte orkat laga), vräkt i mig glass med nutella och annat godis..
Jag vet, det är absolut inte bra för kroppen men bättre än ingenting i mig alls i alla fall :-)



Choklad och banan glass med en stoor klick nutella på..
I övrigt har jag örsökt att ta hand om mig så gott det går dessa dagar i alla fall... Laddar för att få hem barnen på fredag och då vill jag vara frisk, pigg och kry.

Har varit och tagit en massa blodprover så inväntar nu bara svar på vad det är som pågår i kroppen. För att gå omkring med feber så länge och jätteont vid inandning, är ju ett tecken på att något absolut inte står rätt till.
 
Jag har blivit totalt beroende av ögonmask "pads" som jag förvarar i kylen och lägger under ögonen några gånger varje dag... allt för att försöka se så pigg ut som det bara går.
 
 
 
 
 
 




 
 
 
 
 
 
 
Ni som känner mig, vet att jag älskar färska blommor, så jag har idag unnat mig att köpa hem nya fräscha blommor... Något vacker att titta på innan jag somnar (när jag inte har en man att "titta" på 😊..
 
 
Jag känner mig riktigt  dukig och stolt över att inte ha öppnat upp arbetsdatorn en enda gång idag, några ggr igår men inte idag :-),, även fast jag har varit  på väg några gånger.
Det kliar i fingrarna och jag vill verkligen arbeta. Men jag skall inte. Måste vila och läka först.
 
Jag har idag i alla fall tvättat, rensat ibland papper och i lådor och gjort ingefära och citron dryck,, En shot av den vraje morgon och kväll, ger en riktigt bra "boost" för kroppen.
 
Så enkel att göra;

Skala ca 400 gram färsk Ingefära, 7 citroner och mixa iop dessa i  en mixer. Lägg i en kastrull och tillsätt 2 liter vatten. Koka upp och låt sjuda i ca 20 minuter. Sila av och häll i flaskor. Voilà!
 
 
 
 
 
 
 
 
Pappa kom och hälsade på mig en stund idag. Jättemysigt, jag uppskattade det verkligen. Älskar att veta att ha min fina familj bakom mig och som stödjer mig till fullo! Han pushade mig till att få  i mig lite nyttigare mat, för att hjälpa kroppens läkande. Hur trött jag än var när han åkt hem så gav jag mig in i kylen för att hitta nått nyttigt att laga till. Jag hittade bl. a färsk sparris, kvist cocktail tomater,  parmesan ost och mozzarella 😋.
 
 
 
 
Furikake- enormt gott på i stort sett all typ av mat och sallader.
 
Martin, min ex-make och mina barns pappa, finns här för mig också och flera av mina underbara vänner..Sofia, Jenny, Paula, Tina, Maria, Nina och ni andra (Ni vet vilka ni är) 💗.
 
Ni betyder sååå enormt mycket för mig!
 
Jag vet, att det finns dom som har det mycket sämre än mig (men allt är ju relativt).. tycker bra lite synd om mig själv just nu och känner mig ensam, patetisk och värdelös.

Jag vet att det är själviskt.  Men skriver bara från hjärtat just nu.. Vet att jag har så mycket att arbeta med, med mig själv. Jobbar på det och lovar mig själv och er att bli en bättre inspiratör.. Men det är här jag befinner mig just nu.

Har nu njutit av ett varmt och skönt skumbad. Skall sedan fortsätta att gosa en stund i soffa innan läggdags. Får se om det blir jobb i morgon eller inte. Får känna av hur kroppen mår efter denna natten.
 
 
 
 
Försöker träna på att göra sidoofläta..
Kollar på You Tube klipp.
Hoppas på att lyckas lika bra imorgon ;-)
 
Massor av kramar och all den kärlek jag har att ge 💗.
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar