torsdag 11 oktober 2018

Torsdag..igen och middags tips ifrån igår..


Japp, då är denna torsdagen snart till ända. Veckorna går fort (som vi lite äldre brukar säga) 😉.

Har haft lite feber från och till i två veckor nu... I morse var jag på ett intressant GTT Assistant meeting (about immigration to Windows 10)... Därefter "weekly meeting" med Strategi teamet.
Kände mig väldigt frusen emot slutet av det andra mötet, så jag beslöt mig för att åka hem och käka lunch.
Mycket riktigt så hade jag feber , (återigen). Inte mycket, bara 37,3 men då jag i normala fall har ca 36,4, så är detta feber för mig och tillräckligt för att känna mig hängig och trött.

Vaknade efter ca 1 timma, kammade till mig och "pudrade näsan",  för att gå på nästa möte. Ett möte med Lernia som jag absolut inte ville missa.

Det jag fokuserar mig på nu är Nr 1: barnen (såklart), Nr 2: jobbet/karriären och Nr 3: Hälsan.
Egentligen borde det vara Nr 1: barnen, Nr 2: Hälsan och Nr 3: jobbet/karriären.

Men jag försöker i alla fall att jobba med Nr 2 och Nr 3 som "samma" prioritering. Lättare sagt än gjort.
Det är så med mycket i livet som är; "Lättare sagt än gjort".

Idag blev det dom traditionella torsdags pannkorna till middag/kvällsmat: Men eftersom jag behövde både tvätta och dammsuga, så fick Robin göra pannkakorna. .. och det gjorde han med bravur!

Men vill verkligen dela med mig av middagen som jag gjorde igår. Enkelt (om man har dom rätta kryddorna) och såå gott!

Klyfta några sötpotatisar, 2-3 klyftade gula lökar och några skivade morötter. Blanda ihop och lägg på bakplåtspapper i en långpanna.

Krydda med följande; "riktig" italiensk olivolja, rostad vitlök och chili olivolja från Sverige skafferiet (finns på Ica"), salt  med parmesan och chili, chili explosion mix krydda, flingsalt och grovmalen svart peppar (ej med på bilden);


 
 
 

Denna gången stekte jag laxen i stekpanna, annars brukar jag ugnsbaka den.
Krydda laxen med; Sweet Chili sås, olivolja, rostad vitlök och chili olivolja (från Sverige skafferiet), salt  med parmesan och chili, chili explosion mix krydda, citronsalt, vitlökskrydda (gärna grovmalen) och koncentrerad lime saft. Stek på  medelvärme tills laxen "faller isär" en aning.
 
 
 


Ät och njuuut! Både jag och barnen älskar denna  middagen!

.
Nu skall jag försöka sova. Har svårt för att komma till ro och lägga mig tidigt (som jag egentigen behöver). Men nu skall jag göra ett  försök i alla fall.
Sofia, min underbara  vän, Tack för att du hörde av dig idag! Tack även Maria! Tina, jag vet att du alltid finns är för mig :-) Men  Åhh vad jag behöver er, mina fina vänner nu. 

Massor av kärlek till er . och alla andra jag känner.. 💕

Önskar Er en riktigt God natt! 💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar